Ulækker overraskelse: Kvinde gjorde ulækkert fund i kylling fra Lidl

01/01/2023

Henrik Rothenbücher

En kvinde fandt mere, end hun havde betalt for, da hun inde i en kylling, hun havde købt i Lidl, fandt en fod.

Mest læste i dag

Søndag den 6. februar 2021 købte Mercedes Checkley en hel kylling i sin lokale Lidl. Den købte hun, fordi hun ville lave aftensmad til sig selv og sine venner.

Alt gik som det skulle, indtil hun skar kyllingen over. Da hun gjorde det, blev hun nemlig mødt af en hel kyllingefod, der gemte sig ind i kyllingen. Det skriver Ladbible.

Den 25-årige endte med at kaste op og følte sig skidt tilpas. Hun hævder endda, at episoden har betydet, at hun slet ikke har lyst til at spise kød længere.

"Jeg reagerede ærlig talt næsten ikke engang i starten," lød det fra Mercedes, der arbejder som leder på et plejehjem og bor i Bedford.

"Min bofælle hørte mig lave en underlig lyd, og hun vidste, at der var noget galt."

"Jeg tror, det var chokket. Først var det vantro og næsten sjovt, fordi jeg var chokeret, men så satte virkeligheden ind. Jeg blev meget utilpas og følte mig fysisk sig."

"Jeg har ikke spist siden, og jeg har nu helt droppet kød. Jeg er oprørt, fordi en stegt middag er mit yndlingsmåltid, og et af mine bedste måltider, da jeg har en tarmsygdom. Denne hændelse har skabt en frygt for kød, og jeg er ret begrænset af, hvad jeg kan spise nu," sagde hun også.

Foto: Privat

Efter det ulækre fund i kyllingen fra Lidl, har Mercedes næsten ikke været i stand til at spise, hævder hun.

"De andre spiste de grøntsager, stegte kartofler, honningstegte pastinakker, blomkålsost og buddinger, jeg havde lavet til kyllingen," sagde Mercedes, og fortsatte:

"Jeg spiste et par pastinak og lidt blomkålsost, men det var alt, jeg kunne holde ud, da jeg følte mig fysisk utilpas."

"Jeg vil absolut aldrig spise kød igen. Hver gang jeg har været i mit køkken, siden det skete, har jeg fået et surt opstød."

Mercedes har indsendt en klage til Lidl, der har kontakte deres leverandør af kyllingen. Lidl har desuden forklaret hende, at hun kan forvente at få et svar inden for de næste 10 dage.

Foto: Privat

"Vi var meget kede af at høre om denne sag, da det aldrig er vores hensigt, at en kunde på nogen måde skal være utilfreds," sagde en talsmand for Lidl.

"Vi arbejder meget tæt sammen med vores leverandører for at sikre, at det friske kød, vi tilbyder, er af den højest mulige kvalitet for vores kunder."

"Vi var derfor skuffede over, at vores høje standarder ikke er blevet opfyldt ved denne lejlighed."

"Efter kontakt med vores kundeservice, blev sagen sendt videre til vores kvalitetssikringsafdeling og vores leverandør, for at blive undersøgt til bunds."

"Vi er i direkte kontakt med kunden og vil opdatere hende om det endelige resultat," lød det fra talsmanden.

Anbefalet til dig