Nyheder24.dk
Forside Nyheder Endelig sker det: Bilka og Føtex får disse populære varer...

Endelig sker det: Bilka og Føtex får disse populære varer på hylderne

Føtex, bilka
ArDanMe / Shutterstock.com

Skal du prøve dem?

Lige nu læser andre

De farverige, smoothie-inspirerede hudplejeprodukter fra Smuuti Skin er blevet en regulær dille i Norden.

Nu kan danske kunder også få fingrene i brandets virale bestseller-serier, når kæden lanceres hos Bilka og Føtex.

Det skriver de i en pressemeddelelse.

Smuuti Skin blev grundlagt i Finland i 2023 og har på rekordtid erobret både hjemmemarkedet og Sverige.

Med sin K-beauty-inspirerede tilgang og legende univers har brandet allerede solgt over to millioner produkter i Norden og Baltikum, og sortimentet findes i dag i mere end 2.000 butikker.

Fra TikTok-hit til hylderne i supermarkedet

Læs også

Hudplejebrandet er især kendt for Watermelon Dew-serien, der kombinerer vandmelon-ekstrakt og hyaluronsyre for maksimal fugt og glød.

Produkterne – som Dew Serum, Jelly Cream og Lip Mask – har gået viralt på sociale medier, hvor Gen Z har taget dem til sig.

Grundlæggeren Jenni Ahokas beskriver rejsen som overvældende:

“Da vi lancerede Smuuti Skin i 2023, var responsen overvældende. Vi solgte ud på bare to dage og var udsolgt i det meste af året. Vores mission har altid været at gøre hudpleje af høj kvalitet både tilgængelig og sjov.”

Stor dansk satsning

Med samarbejdet med Salling Group, som står bag Bilka og Føtex, får Smuuti Skin nu for alvor fodfæste i Danmark.

Læs også

Ahokas kalder det en vigtig milepæl og understreger, at det danske marked rummer et enormt potentiale.

Timing er heller ikke tilfældig.

Den koreanske K-beauty-trend fortsætter med at dominere globalt og forventes at nå en værdi på 18 milliarder dollars i 2029.

Fokus på innovative ingredienser, flerstegs-rutiner og den ikoniske glass skin-glød har gjort K-beauty til et fænomen, som nu også danske forbrugere i stigende grad efterspørger.

En beauty-bølge på vej mod Danmark

For Salling Group betyder lanceringen, at danske kunder får adgang til et brand, som har taget de unge med storm og skabt en helt ny æstetik inden for dagligdags hudpleje.

Læs også

For Smuuti Skin markerer det begyndelsen på næste kapitel – at gøre farverig, koreansk-inspireret hudpleje til en del af danskeres hverdagsrutiner.

Ads by MGDK