Nyheder24.dk
Forside Nyheder Godt nyt for danskerne: Supermarked sænker priserne på kaffe, smør...

Godt nyt for danskerne: Supermarked sænker priserne på kaffe, smør og kød

Supermarked kasse
Zamrznuti tonovi/Shutterstock

Nu bliver det billigere at handle.

Lige nu læser andre

Med en ny, storstilet prisoffensiv melder Lidl Danmark sig klar til kamp om de prisbevidste forbrugere.

Discountgiganten sænker nu priserne på 100 dagligvarer, som mange danskere har i kurven uge efter uge.

Det skriver de i en pressemeddelelse.

Kaffen, smørret og kødet bliver billigere

Smør, kaffe, hakket oksekød og æg er blandt de varer, der nu bliver mærkbart billigere i kædens butikker.

Lidl har udvalgt produkterne med øje for både forbrugerens vaner og privatøkonomiens mest følsomme punkter.

Læs også

Ifølge Peer Sandtner, indkøbsdirektør i Lidl Danmark, handler det om mere end blot enkelte nedsættelser:

“Det handler ikke om, hvorvidt et enkelt produkt er to ører billigere. Det handler om, at vores kunder får det billigere, når de går ned og handler ind til morgenmad, frokost eller aftensmad. Altså på hele indkøbskurven.”

Det oplyser B.T.

En prisoffensiv med signalværdi

Med fødevarepriser, der er steget 31,8 procent over de sidste fem år – og hele 52,7 procent på oksekød alene – forsøger Lidl nu at positionere sig tydeligere i et presset marked.

Selskabet, der på europæisk plan er blandt de største, sidder blot på 7 procent af det danske marked.

Læs også

Den nye prisstrategi skal derfor ikke kun sænke forbrugerens bon – men også øge Lidls markedsandel.

Lidl understreger, at initiativet ikke er en midlertidig kampagne.

Priserne skal være nedsat uden udløbsdato, og flere prisinitiativer er allerede på tegnebrættet.

Dog bliver hele listen over de 100 nedsatte varer ikke offentliggjort – både af konkurrencehensyn og for at lokke kunderne fysisk ned i butikken, hvor varerne vil være markeret med røde skilte.

Netto er også i spil

Konkurrencen på discountmarkedet er hård.

Læs også

Netto har samtidig meldt ud, at de fastholder priserne på flere basisvarer året ud, heriblandt kaffe og smørbar.

Begge kæder fremhæver deres tiltag som et ansvarstagende modsvar til stigende fødevarepriser.

Tendensen peger på et efterår, hvor discountkæderne kæmper intenst om danskernes gunst – og pengepung – midt i en tid med økonomisk pres og skærpet opmærksomhed på pris og værdi.

Ads by MGDK