Nyheder24.dk
Forside Nyheder Amalie ville blot hjælpe fremmed kvinde i SuperBrugsen: Så tog...

Amalie ville blot hjælpe fremmed kvinde i SuperBrugsen: Så tog sagen en uventet drejning

SuperBrugsen
Shutterstock

Kunde fik sagen til at eksplodere.

Lige nu læser andre

Mange danskere kender til små hverdagsøjeblikke hvor en tur i supermarkedet pludselig udvikler sig mere end forventet. Personalet står ofte i situationer hvor tingene hurtigt kan gå i en anden retning end planlagt.

Det sker både på travle tidspunkter og på helt almindelige hverdage hvor kunder kommer forbi med alt fra gode historier til udfordringer. I de fleste tilfælde foregår det stille og roligt, men af og til sker der noget som overrasker alle.

Det mærkede medarbejderne i SuperBrugsen i Morud for nylig hvor en kunde skabte uro over flere omgange.

Hændelsen endte med at få stor opmærksomhed, da souschef Amalie Smidt senere delte sine oplevelser på sociale medier.

Kunden lod sig ikke stoppe

Læs også

Episoden begyndte egentlig som en helt almindelig forespørgsel. En kvinde ville hente en pakke, men pakkeshoppen var lukket.

Den mulighed fandtes derfor ikke, og det skabte straks utilfredshed.

Første gang gik det ud over en lukkeansvarlig medarbejder. Dagen efter vendte kvinden tilbage og denne gang stod Amalie Smidt klar til at hjælpe. “Jeg forklarede hende stille og roligt, at vi ikke havde mulighed for at udlevere hendes pakke, og at vi skilter vidt og bredt med pakkeshoppens åbningstider”.

Det skriver B.T.

Kunden reagerede kraftigt og hævede stemmen. I stedet for at acceptere åbningstiderne beskyldte hun butikken for dårlig service, hvilket fik stemningen til at eskalere.

Læs også

Begge episoder blev efterfølgende beskrevet i et opslag som hurtigt fik stor spredning.

Reaktioner og efterspil

Opslaget satte fokus på de udfordringer som butiksansatte nogle gange står overfor. Ifølge Coops HR direktør er det heldigvis sjældent at kunder opfører sig så aggressivt, men episoden viser at det kan forekomme.

Amalie Smidt fik til sidst overbevist kvinden om at vente til pakkeshoppen åbnede. Hun håber at fremtidige besøg bliver mere positive og siger afslutningsvist at “jeg håber bare, hun er i bedre humør, hvis hun handler her igen”.

Hændelsen har samtidig mindet mange om hvor vigtigt det er at respektere personalet i dagligvarebutikker som hver dag forsøger at holde en venlig og tryg tone for alle kunder.

Ads by MGDK