Hun blev først rasende over, at de tog hendes levering – men derefter skete der noget, der gjorde hende endnu mere overrasket.
Lige nu læser andre
En kvinde blev rasende, efter at en af hendes overboere besluttede at tage hele hendes madlevering uden overhovedet at forsøge at aflevere den på den korrekte adresse.
“Mine overboer fik min levering fra Walmart og tog den indenfor,” skrev kvinden fra USA i et opslag på Reddit, hvor hun delte, hvor vred hun var over episoden.
Der er ikke meget, der er værre end at få leveret noget, du har bestilt, men alligevel ikke modtage det – og derefter skulle forsøge at bevise over for virksomheden, at du faktisk ikke har fået det.
Det er stressende, og det har man sjældent brug for. Derfor var kvinden også godt rasende over, at hendes naboer gjorde dette mod hende – men de havde faktisk en god grund. Hun delte historien på Reddit-forummet “Neighbours From Hell”.
“Frækheden, ikke? Jeg har allerede fået en refundering. Jeg tager ikke imod mad, der allerede har været inde i nogen andens hjem. Jeg kender ikke disse mennesker,” skrev hun på Reddit.
Læs også
“Vi har omkring ni naboer omkring os – fem på hver etage. Jeg ved, at nogle mennesker mangler mad for tiden, og der er børn deroppe. Det presser mig ikke, hvis det er derfor. Men selv da – ville man ikke fortælle sin nabo, at man har deres mad? Det ville jeg.”
Men da hun fik sin bestilling leveret igen, fandt hun ud af, hvorfor de måske ikke havde afleveret maden til hende, efter at den var blevet sat foran deres dør.
“Jeg bestilte samme ordre igen, efter jeg fik refunderingen. Jeg har lige fået leveringen, og poserne har ingen mærker med min adresse på. Så de kunne ikke engang have fortalt mig det, hvis de ville! Jeg er glad for, at jeg ikke konfronterede dem eller klagede til viceværten,” skrev hun.
Ofte har større ejendomme en fælles WhatsApp- eller Facebook-gruppe til sådanne formål, men hvis der ikke findes en sådan gruppe, er det svært for en nabo at aflevere en forkert leveret ordre.
“De er bevidst tyve. Jeg ville ikke få leveret noget, du ikke selv kan hente,” skrev en bruger.
Læs også
“Dagligvarerne blev placeret foran deres dør i stedet for min. Jeg har aldrig haft det problem før. Næste gang vil jeg holde øje med leveringspersonen, så hvis de går forbi min dør, kan jeg stoppe dem,” skrev den oprindelige skribent.
“Jeg havde en nabo, der tog min Gopuff-pose med ind. De havde lige fået en baby, så han sagde, at han troede, det var en gave og ikke tjekkede navnet. Det er fint, men så blev han fornærmet, da min partner bad om at få posen tilbage? Han havde allerede åbnet nogle af tingene,” skrev en anden bruger.
En Reddit-bruger mente, at det var ‘egoistisk’ af naboen at tage maden uden at stille spørgsmål.
“Har vi ikke lært noget siden Covid?” skrev en bruger, hvorefter en anden skrev: “Hvad hvis børnene fandt maden og bare troede, at det var deres? Hvad hvis de ringede til Walmart og fik besked på at beholde den?”
“Jeg har kontaktet dem før, når jeg har modaget ting, jeg ikke havde bestilt og ikke var blevet opkrævet for. De sagde, at jeg bare skulle beholde maden. Jeg tror, at de har en regel om, at mad ikke kan genleveres til den rigtige kunde.”