Den populære trend fejlede
Selv de mest hypede løsninger rammer ikke altid plet.
Kris Jenner, der rundede 70 år sidste år, lægger nu kortene på bordet og fortæller, hvorfor hun valgte at droppe en af tidens mest omtalte slankemetoder.
Blev syg
Den kendte realityprofil prøvede tidligere medicinen Ozempic, som i de senere år er blevet udbredt til vægttab. Men oplevelsen blev langt fra positiv.
“Vi prøvede det (Ozempic, red.) engang, da ingen vidste, hvad det var, og det gjorde mig virkelig syg,” fortæller hun ifølge B.T.
Ifølge Jenner blev bivirkningerne så kraftige, at det gik ud over hverdagen og arbejdslivet. Derfor blev beslutningen klar: Noget andet måtte prøves.
Ny tilgang til kroppen
Efterfølgende blev der i samarbejde med en læge kigget på alternative muligheder. Her fandt Jenner en løsning, der i dag udgør fundamentet for hendes rutine.
Den nye strategi består blandt andet af peptid-indsprøjtninger kombineret med kosttilskud som fiskeolie og omega-3. En metode, der har fået stigende opmærksomhed – især blandt dem, der jagter både vægttab og et yngre udseende.
Samtidig er det en udvikling, der får eksperter til at løfte øjenbrynene. Flere af behandlingerne er endnu ikke fuldt undersøgt, og der advares mod potentielle bivirkninger.
Jenner har flere gange været i fokus for sit markante udseende.