Salget af plastikposer er faldet de seneste måneder. Nu vil Rema 1000 i Norge inspirere endnu flere til at sige nej til plastikposen – og i stedet bruge indkøbsnet.
Lige nu læser andre
Nu inviterer discountkæden kreative sjæle over hele Norge til at hjælpe med at designe Rema 1000s fremtidige indkøbsnet. Sammen med en stjernespækket jury skal det norske folk kåre det vindende design.
“Mange af vores kunder er godt i gang med at udskifte plastikposen med genanvendelige indkøbsnet. Med vores landsdækkende designkonkurrence vil vi inspirere endnu flere til at gøre netop dette, hvilket er bedre for både miljøet og pengepungen,” siger Emile Våge, der er chef for social ansvarlighed og bæredygtighed i Rema 1000.
Discountkæden opfordrer alle kreative sjæle i hele landet til at tage del i designet af REMA 1000s nye indkøbsnet. Målet er klart og tydeligt: At skabe et indkøbsnetværk med et nyt og unikt design, som folk ønsker at bruge.
“Vi håber og tror, at dette vil skabe et positivt engagement i overgangen fra plastikposer til genanvendelige indkøbsnet. Sammen med vores kunder vil vi sikre, at brugen af plastikposer fortsætter med at falde i 2024,” siger Emile Våge i Rema 1000.
Designkonkurrencen skydes i gang nu, og alle kreative sjæle inviteres til at indsende deres designbidrag. Deadline for aflevering er den 12. februar.
Juryen udvælger de tre bedste finalister.
Juryen består af Cecilie Lind, Bent Stiansen, Emilie Våge, Sander Sagosen og Bendik Høibraaten.
“I sidste ende bliver det op til det norske folk at stemme på det vindende design. Vinderen bliver præmieret, og vil se sit design igen i Rema 1000s butikker over hele Norge,” slutter Emile Våge.