Han har udtalt sig om et stort problem.
Lige nu læser andre
Det er de fleste menneskers værste mareridt, der går i opfyldelse.
Men for Jephta var det at sidde fanget i en elevator endnu mere udfordrende, da han fandt ud af, at proceduren for at tilkalde hjælp ikke var døvevenlig.
“I tilfælde af en nødsituation i en elevator skal du trykke på alarmknappen og holde den nede i fem sekunder. Du vil derefter blive stillet om til en alarmlinje,” læser skiltet.

Indlægget har fået over en halv million visninger og hundredtusindvis af likes, og Jephtas følgere har i kommentarfeltet påpeget, hvor problematisk “designfejlen” er.
“Min søn er døv, og jeg er virkelig bekymret over dette. Alt er designet til folk, der kan høre, selv om vi har teknologien og ressourcerne til at være inkluderende,” skriver en.
Læs også
“Det er i disse små ting og sager, som ingen stopper op for at tænke på, der viser os, hvor ableist vores samfund virkelig er,” skriver en anden.
“Vi er nødt til at gøre det bedre og tage tilgængelighed mere alvorligt,” skriver en tredje.
Andre foreslog alternative løsninger, hvis en anden døv person nogensinde skulle sidde fast i en elevator.
“Få Google Translate til at tale,” skriver en.
“Send en sms til nogen, få dem i telefonen og lad dem tale, hvis du har signal,” skriver en anden.
Læs også
“Det er vanvittigt, men jeg har aldrig tænkt på, at de burde have noget på plads til dette, f.eks. et tastatur eller noget.”
Kom sikkert ud
I en senere opdatering forsikrede Jephta, at det lykkedes ham at komme sikkert ud af elevatoren.
Han husker dog tydeligt, hvor “bekymret” han havde været, og hvor meget han havde været “panikslagen”.
Han beskriver således hændelsen som “et helvede”.
TikTok-brugeren fortæller, at han forsøgte at tilkalde hjælp ved at råbe. Et råb, som heldigvis blev hørt.
Læs også
Sikkerhedsvagten, der hørte Jeptha råbe, åbnede døren, men han besluttede at hente hjælp og lukkede den igen.
Han efterlod Jeptha i omkring “20-30 minutter”, hvilket for Jeptha føltes som “fire timer”.