Den nye funktion kommer til at hjælpe en særlig gruppe brugere.
Lige nu læser andre
MobilePay-appen er efterhånden at finde på enhver danskers smartphone.
Den populære betalingsapp, som har 4,4 millioner brugere herhjemme, arbejder løbende på at optimere brugeroplevelsen.
Gennem det seneste år er appen blevet opdateret flere gange, og nu har MobilePay igen introduceret en ændring.
Den kommer dog ikke til at påvirke samtlige af brugerne.
Læs også
I går, den 10. oktober, introducerede de en ny funktion, der giver medlemmer af ISOBRO (Indsamlingsorganisationernes brancheorganisation, red.) adgang til mere detaljerede oplysninger om donorer, der bruger MobilePay til at give bidrag.
Mod ‘et mindre gebyr’ kan organisationer nu hente en rapport, der indeholder både navn og telefonnummer på donorerne, hvilket kan hjælpe med at identificere, om de er nye eller allerede eksisterende støtter.
Sådan skriver ISOBRO på deres hjemmeside.
Den nye funktion bliver introduceret i kølvandet på et udbredt ønske blandt velgørende organisationer, som ofte har oplevet udfordringer med at integrere MobilePay-donationer i deres CRM-systemer.
På nuværende tidspunkt skal organisationerne manuelt downloade rapporterne, men MobilePay er opmærksomme på ønsket om en API og tager det med i deres videre udvikling.
En anden forbedring, der blev præsenteret, er muligheden for at gøre organisationens navn og logo synlige i MobilePays søgefunktion.
Det vil nemlig gøre det lettere for donorer hurtigt at finde den organisation, de ønsker at støtte, og dermed gøre processen både lettere og mere brugervenlig.
Men det stopper ikke her.
Der er allerede planlagt en udviklingsworkshop den 29. oktober, hvor medlemmer af ISOBRO kan komme med deres ønsker til fremtidige funktioner.