Takket være AI har JYSK formået at toppræsterer overfor deres kunder
Lige nu læser andre
JYSKs kundeserviceafdelinger har opnået anerkendelse som toppræsterende på B2C-området takket være deres høje kundetilfredshedsscore. Bag succesen ligger brugen af Capturis AI-drevne taleanalyseværktøj, som har givet værdifuld indsigt i kundeoplevelser. Det fortæller JYSK på deres hjemmeside.
AI skaber bedre kundeoplevelser
Ved hjælp af Capturi analyserer JYSK interaktioner med kunder på tværs af syv lande, herunder Danmark, Sverige og Storbritannien. “Den største fordel ved Capturi er, at det hjælper os med at være mere tidseffektive og forbedrer kvaliteten af coaching og udvikling af vores team,” siger Filip Stertman, Customer Service Manager hos JYSK Sverige.
Stertman fremhæver, hvordan værktøjet har bidraget til bedre kundetilfredshed og forbedrede KPI’er. “Capturi har spillet en stor rolle i at identificere smertepunkter i vores kunderejser. Ved at tage fat på disse sikrer vi den bedst mulige oplevelse for vores kunder,” tilføjer han.
Fokus på effektivitet og kvalitet
Tanja Ammentorp, Customer Service Director i JYSK, roser indsatsen: “Det er tydeligt, at brugen af AI-drevne værktøjer har givet pote. Vi kan hurtigt identificere forbedringsområder og levere bedre kundeoplevelser uden at være afhængige af manuelle metoder.” Den positive effekt af Capturi ses tydeligt i kundetilfredshedsscoren, hvor JYSK-kunder ofte beskriver deres oplevelser som “fantastiske” og “perfekte”.
JYSK har planer om at udrulle Capturi i Spanien og teste systemet på e-mail- og chatfunktioner. Målet er at fortsætte med at forbedre kundeinteraktioner og styrke serviceniveauet yderligere.