Det er ikke alle bilejere, der er lige glade for købet af deres bil. Vi har rangeret de 25 bilmærker alt efter, om ejerne kunne finde på at købe en bil fra mærket igen.
Lige nu læser andre
En undersøgelse fra Consumer Reports har set på, hvilke bilejere der er mest og mindst tilfredse med deres valg.
Undersøgelsen

Consumer Reports har analyseret 300.000 biler fra modelårene 2022-2025. Hovedspørgsmålet var: ‘Ville du købe en bil fra dette mærke igen?’
Resultaterne viser store forskelle mellem mærkerne. Herunder får du bilmærkerne listet op alt efter hvor tilfredse med mærket ejerne har været. Procenttallet viser, hvor mange der kunne finde på at købe en bil fra samme mærke igen.
Jeep (51%)

Jeep-ejere er de mest utilfredse af alle. Mange klager over pålidelighed, kørekomfort og kvaliteten af interiøret. Kun 51% af ejerne i undersøgelsen ville købe en Jeep igen.
Mercedes (53%)

Trods sit premium-ry har Mercedes skuffet sine ejere, især på grund af dyre reparationer og tekniske problemer. Det betyder, at kun 53% af Mercedes-ejerne i undersøgelsen ville købe en Mercedes igen.
Volkswagen (54%)

Volkswagen har forbedret sig fra sidste år, men ligger stadig lavt. Ejere kritiserer bilernes køreegenskaber og brugervenlighed. Resultatet er, at kun 54% af ejerne ville købe en Volkswagen igen.
Nissan (54%)

Læs også
Nissan-ejere klager over dårlig byggekvalitet og en kedelig køreoplevelse. Mærket kæmper for at forbedre sin kundetilfredshed. Ligesom Mercedes vil kun 54% af Nissan-ejerne købe en Nissan igen.
Chrysler (55%)

Chrysler topper listen over biler med mest kabineplads, men lider under dårlig pålidelighed og høje vedligeholdelsesomkostninger. Kun 55% af Chrysler-ejerne ville købe en Chrysler igen.
Ram (56%)

Ram-trucks er populære i USA, men ejere er skuffede over brændstoføkonomien og hyppige mekaniske problemer. 56% af Ram-ejerne vil købe en Ram igen.
Buick (59%)

Buick-ejere er middelmådigt tilfredse. Komfort og stil roses, men pålideligheden er en bekymring. Resultatet er, at 59% af Buick-ejerne ville købe en Buick igen.
Audi (60%)

Audi har en flot kabine og god teknologi, men ejere klager over dårlig plads og høje reparationsomkostninger. 60% af Audi-ejerne vil købe en Audi igen.
Acura (61%)

Læs også
Acura leverer gode biler, men mange ejere føler, at de ikke får nok for pengene sammenlignet med konkurrenterne. Derfor vil kun 61% af Acura-ejerne købe en Acura igen.
Mazda (61%)

Mazda scorer middelmådigt. Køredynamikken er god, men støjniveauet og kabinekomforten trækker ned.
Volvo (63%)

Volvo-ejere sætter pris på sikkerheden, men høje serviceomkostninger og tekniske fejl trækker ned i tilfredsheden. 63% af Volvo-ejerne vil gerne købe en Volvo igen.
Kia (64%)

Kia har udviklet sig meget, men deres ejere oplever stadig problemer med langtidsholdbarheden og teknologi. 64% af Kia-ejerne vil gerne købe en Kia igen.
Cadillac (65%)

Cadillac-ejere roser komforten, men føler, at bilerne har for mange elektroniske problemer. Dog vil 65% af Cadillac-ejerne gerne købe en Cadillac igen.
Honda (66%)

Læs også
Honda er et solidt valg med god pålidelighed, men nogle ejere klager over støj og basale interiørmaterialer. 66% køber dog gerne en bil fra det japanske bilmærke igen.
Toyota (67%)

Toyota er kendt for sin pålidelighed, men nyere modeller har fået kritik for kedelig køreoplevelse. 67% af Toyota-ejerne vil gerne købe en Toyota igen.
Hyundai (67%)

Hyundai får ros for teknologi og garantier, men oplever stadig kvalitetsproblemer i visse modeller.
GMC (67%)

GMC-ejere er glade for deres trucks, men reparationer og brændstoføkonomi er en bekymring. 67% af GMC-ejerne vil gerne købe en GMC igen.
Ford (67%)

Ford har forbedret sin kvalitet, men pålideligheden er stadig en udfordring for mange ejere. 67% af Ford-ejerne er dog tilfredse, og køber gerne en Ford igen.
Genesis (68%)

Læs også
Genesis leverer luksus til en lavere pris, men ejere nævner problemer med software og infotainment-systemer. Dog vil 68% af Genesis-ejere gerne købe en Genesis igen.
Subaru (68%)

Subaru er populær for sine firehjulstrukne modeller, men har modtaget kritik for motorproblemer. 68% af Subaru-ejere køber dog gerne en Subaru igen.
Lincoln (70%)

Lincoln får gode anmeldelser for komfort og luksus, men har stadig udfordringer med teknologi og brændstoføkonomi. Lincoln er den første bil i undersøgelsen, hvor hele 70% af ejerne gerne vil købe en Lincoln igen.
Chevrolet (70%)

Chevrolet har solide modeller, men oplever stadig problemer med gearkasser og motorer. Også her vil 70% gerne købe en Chevrolet igen.
Lexus (70%)

Lexus-ejere sætter pris på kvalitet og pålidelighed, men nogle synes, mærket mangler spænding. 70% af ejerne vil gerne sætte sig bag rettet i en ‘Toyotas luksusmærke’ igen.
Porsche (71%)

Læs også
Porsche har fantastiske køreegenskaber, men høje vedligeholdelsesomkostninger holder nogle ejere tilbage. Dog vil hele 71% af ejerne købe en Porsche igen.
Tesla (72%)

Tesla-ejere elsker den innovative teknologi og hurtige acceleration, men pålideligheden kan være problematisk. 72% ønsker dog at købe en Tesla igen.
BMW (73%)

BMW leverer luksus og sporty kørsel, hvilket gør kunderne meget tilfredse. Derfor vil hele 73% af kunderne gerne købe en BMW igen.
Rivian (86%)

Rivian topper listen med de mest tilfredse ejere. Brugervenlighed, design og elektrisk ydeevne imponerer kunderne. Rivian vinder da også undersøgelsen med længder, da hele 86% af Rivian-ejere vil købe en bil fra mærket igen.