Hver dag kører tusindvis af trailere rundt på de danske veje i alle slags forhold.
Mange af dem kan køres helt uden et ekstra trailerkørekort, men det betyder ikke, at der ikke er fri leg når det kommer til oppakningen.
Mange billister begår fejl, når de skal læsse traileren, og det er såvel private som erhverv.
Nedenunder kommer et billede af en varevogn med en trailer, der har begået to store fejl omkring traileren.
Kan du spotte fejlene? Forklaringen følger under billedet.
Foto: Statens Vegvesen.
TV 2 Norge har beskrevet billedet, som kommer fra det Norske Statens Vegvesen.
De regler, der ikke er overholdt, er dog også gældende i Danmark.
Inspektørerne påpegede en række alvorlige problemer.
Først og fremmest manglede føreren det nødvendige kørekort til at føre en lastbil med en totalvægt på over 5.000 kilo, og derfor blev han meldt til politiet.
Ifølge rapporten fra Statens vegvesen stod det desuden klart, at lastningen af traileren ikke levede op til de gældende krav.
Traileren fik kørselsforbud for ikke at have markeret en udragende last mere end en meter bag køretøjet, og derudover var lasten læsset oven på trailerens rammer og ikke på ladet, noget, som traileren ikke kunne holde til.
Ukorrekt lastning på toppen af trailerens rammer er en fejl, som ofte ses, forklarer Frode Nilsen, senioringeniør ved region Nords feltkontrolsektion, til TV 2 Norge.
"Lasten vil pludselig stoppe fremad og ind i bagruden som et projektil," siger Frode Nilsen og fremhæver, at både for- og bagstøtter kan svækkes under kørsel.
For at sikre en stabil og sikker last anbefaler Statens vegvesen, at traileren lastes korrekt ved at fjerne for- og bagklap, så godset fastgøres i en ordentlig overflade og med friktion.
Ligeledes skal gods der rækker over en meter ud afmærkes med en cylinderformet hvid genstand med mindst to røde og reflekterende striber, eller som privat alternativt med en refleksvest, hvid klud eller lignende.