Mød manden der sætter pris på verdens dyreste biler

10/10/2019

Rikki Tholstrup Jørgensen

1962 Ferrari 250 GTO - solgt for $48 millioner i 2018.
I 2018 blev en Ferrari 250 GTO fra 1962 solgt til 48 millioner dollars. Marcel Massini fra Schweiz er manden, som godkendte bilens historie og banede vejen for en af historiens mest værdifulde bilhandler.

Mest læste i dag

Når klodens mest velhavende rigmænd og de største internationale auktionshuse som RM Sotherby’s Auctions skal have vurderet salgsprisen og ægtheden på verdens mest sjældne og værdifulde Ferrari modeller – så ringer de til Marcel Massini fra Schweiz, hvis ord og rapporter er altafgørende for sælger (og køber). 

Lørdag d. 19. oktober har bilentusiaster i Danmark en unik mulighed for at opleve Marcel Massini fortælle historien om Ferrari i ord, video og billeder, når han besøger Bremen Teater i København til foredraget 'The Story of Ferrari'. En inspirerende fortælling om de tidlige år af Enzo Ferrari’s liv og bestræbelser for at etablere sit navn og Ferrari, som et af verdens nu, mest kendte og værdifulde bilmærker. 

Marcel Massini vil også fortælle om sine egne utrolige ’lade fund’ af forladte biler, som den ultra sjældne Ferrari 365 Daytona fra 1969, han fandt frem til i Japan, hvor bilen havde stået efterladt i 40 år, eller den værdifulde Ferrari 166 MM Barchetta Touring fra 1949, som han fandt efterladt i Arizonas ørken. 

I foredraget vil Marcel Massini gennemgå de mest ikoniske og eftertragtede klassiske Ferrari modeller, som i dagens markedet sælges for op mod $70 millioner bl.a. 250 GTO, 166 Inter, 212 Inter, 250 GT Berlinetta og 400 Superamerica mfl. 

Foredraget giver også, for første gang i Danmark, et unikt indblik i Marcel Massini’s arbejde med vurdering og det historiske detektivarbejde for at fastslå ægtheden af nogle af verdens mest værdifulde klassiske biler. Foredraget er rigt illustreret med billeder fra Marcel Massini’s enorme historiske arkiv og video materiale fra dengang motorsport var for de hårdføre drenge. Foredraget bliver modereret af den danske motorjournalist Mikkel Thomsager (Bilmagasinet). 

Anbefalet til dig