En kort tur efter kaffe endte med at koste dyrt.
For mens én vognmand var væk fra tastaturet i blot 15 minutter, forsvandt chancen for at få støtte til en ny el-lastbil.
Og han er langt fra den eneste, der blev hægtet af i kapløbet om grønnere transport.
En statslig pulje på 75 millioner kroner blev nemlig tømt næsten øjeblikkeligt, da den blev åbnet i efteråret.
Ifølge Vejdirektoratet modtog ordningen ansøgninger for hele 309 millioner kroner - mere end fire gange det afsatte beløb.
Hos vognmandsfirmaet Leif Hansen i Brabrand havde man sat næsen op efter støtte til to eldrevne lastbiler.
Men pengene slap op, før ansøgningen nåede frem.
"Det er jeg da brandærgerlig over. Vi vil gerne være fremme i skoene," siger direktør Lasse Hansen til DR.
For mange mindre vognmænd er det slet ikke en mulighed at investere i el uden statslig hjælp.
Prisen er ganske enkelt for høj.
"Hvis jeg skal betale tre gange så meget for en lastbil, som jeg plejer. Så ville jeg gå rabundus med det samme" siger Hansen.
For bøvlet
Puljen er en del af en større aftale, hvor 700 millioner kroner skal bruges frem mod 2030.
Men hvordan og hvornår pengene skal fordeles, bestemmes år for år af politikerne.
Transportminister Thomas Danielsen erkender behovet for at ændre kurs:
"Mit fokus er at gøre det nemmest for de mindste vognmænd at få de største støttebeløb."
Flere eksperter foreslår statsgaranterede lån som alternativ, men det afviser ministeren som for bøvlet.
Imens står 68 små og mellemstore virksomheder med en tom kalender og en ubrugt grøn ambition.