Sådan får man succes som webshop

Driver du i dag en webshop, eller har du en drøm om en skønne dag at have din egen forretning på nettet, så vil denne artikel falde i din interesse. Vi kommer ind på, hvordan man som webshop kan få succes.

Sponsoreret indhold

Der er mange faktorer, der spiller ind, og derfor er det vigtigt at understrege, at nedenstående naturligvis ikke er en drejebog for, hvordan man får succes med sin webshop. Det er derimod nogle gode tips og tricks til tiltag, man med rette kan implementere, hvis man vil øge chancerne for, at forretningen bliver en succes.

Find et produkt der er efterspørgsel efter

Rigtigt mange starter i dag en webshop med produkter, som der ikke er en reel efterspørgsel efter. Disse webshops løber ofte panden mod muren, da der ikke er nok kunder, som leder efter det givne produkt. Det kan være svært at løbe sådan en forretning i gang – især hvis det er den første forretning på nettet, man skal forsøge at løbe i gang.

Man bør i stedet finde nogle produkter, som folk eksempelvis søger efter på Google. På den måde er man sikret efterspørgsel på markedet, og så handler det i og for sig om at få den rette eksponering på søgeresultaterne, så kunderne forhåbentlig vælger ens webshop, når der skal handles.

Få designet din webshop, så den konverterer

En af de største fejltagelser, som rigtigt mange kommer til at gøre, er at starte ud med et design, der ikke konverterer. Hvis de besøgende ikke ender med at købe varen, fordi hjemmesiden er for svær at navigere rundt på, eller fordi den ikke udviser tryghed, så kan det være medførende til, at webshoppen har en meget lav konverteringsrate. Dette ønsker man ikke som forretningsdrivende.

Anbefalingen lyder derfor på, at man sørger for at designe sin webshop, så den fra start af er konverteringsoptimeret. Det kan godt betyde, at man skal have hjælp af en ekspert, så man får designet den korrekt første gang, og selvom det vil koste nogle penge, så er det alt andet lige billigere, end hvis konverteringsraten er lav og designet skal laves om et år ud i fremtiden.

Gode tilbud er med til at skabe efterspørgsel

Hvis man har brug for at få skabt lidt ekstra efterspørgsel, så kan der være god idé i at køre nogle gode tilbud på sine produkter. Som regel kan gode tilbud være med til, at kunderne bliver mere tilbøjelige til at handle. Disse tilbud kan laves på mange forskellige måder.

  • Du kan sende tilbud ud til de kunder, der modtager dit nyhedsbrev.
  • Du kan slå nogle gode tilbud op på de sociale medier.
  • Du kan benytte dig af rabatkodesider, der kan distribuere din rabatkode til potentielle kunder. Her kan Coupiisam eksempelvis bruges.

Mulighederne er mange. Du skal blot tænke over, at du med dine tilbud skal sørge for at gøre opmærksom på forretningen. Det kan sagtens være en god strategi at benytte vilde tilbud til at få folk til at handle for første gang. Hvis du ved, at dine kunders livstidsværdi i din forretning er høj, så kan et trækplaster i form af et godt tilbud (selvom du måske taber penge på det) være godt givet ud.

Disse strategier arbejder store webshops med. Der er dog intet til hinder for, at du og din forretning gør det samme. Er du dog i tvivl om, hvordan disse strategier helt konkret skal eksekveres, så kan du søge hjælp hos de konsulenter, der sidder med disse arbejdsopgaver til dagligt. Her vil du uden tvivl kunne få nyttig viden, der kan være med til at skalere din forretning.

 

 

Læs også