Ung møbel-webshop vender underskud til overskud

Af: Kasper

|

04/12/2018

I løbet af ganske få år har webshoppen Moodings formået at skabe et overskud på lige under en million kroner. Direktøren bag Moodings, Alexander Thygesen, mener, at grunden til succesen skal findes i deres store fokus på kundeservice.

Lige nu læser andre også

Hos webshoppen Moodings, der sælger møbler og boliginteriør fra en række selektivt valgte brands, har man i løbet af få år formået at vende et rødt underskud til et ganske pænt overskud.

Virksomheden blev etableret tilbage i 2015, hvor ønsket var at forandre måden, hvorpå  man handler med møbler og boliginteriør, ved at lave en platform, der tilbød kvalitetsvarer fra kendte mærker, heriblandt By Lassen, Hay og House Doctor.

“Vores helt klare mål er at blive en dominerende aktør i modebranchen. Dette skal gøres ved at have et ekstremt højt serviceniveau, også selvom vi er en webshop” udtaler Alexander Thygesen.

2017 var det første år i virksomhedens beskedne levetid, hvor webshoppen tjente penge til de to ejere Nicholas Larsen og Alexander Thygesen. Et overskud, som lød på 901.000 kroner.

Vil skille sig ud på servicen

Alexander Thygesen mener, at deres ambition om at differentiere sig på servicen er lykkedes, og at væksten er blevet timet helt korrekt.

“Uden at forklejne nogen, så skal der jo ikke særlig meget til for at åbne en internetbutik. Derfor ser vi os mere som en platform, hvor kunder og brands mødes. Jeg tror, at vores succes skyldes, at vi har skaleret på det helt perfekte tidspunkt. Før vi skalerede, ønskede vi at være 100 procent sikre på vores service samt produkt, hvilket vi lykkedes med” udtaler Alexander

Moodings opdagede relativt tidligt i deres levetid, at mange af deres konkurrenter var fysiske butikker, der tilbød mange af de samme varer, og de blev hurtigt bevidste om, hvordan de ville matche denne konkurrence.

“Selvom vores kunder handler over nettet, så har vi altid deres behov i fokus. Vi vil simpelthen skabe en bedre oplevelse for kunden. Vi opdagede nemlig ret hurtigt, at mange af de fysiske butikker tilbyder samme varer som os. Derfor tænkte vi, at vi måtte skille os ud ved at tilbyde den gode kundeservice, man kender fra en fysisk butik, kombineret med den komfort og fleksibilitet, nethandel tilbyder. Denne tilgang har været en stor succes,” fortæller Alexander Thygesen

Investerer i vækst

Moodings har tidligere sat som mål at fordoble deres omsætning i 2018, sammenlignet med 2017, hvilket ser ud til at lykkedes. Samtidig har væksten også vist sig i virksomhedens behov for arbejdskraft, hvor de p.t. har intet mindre end syv stillingsopslag aktive.

Her søger Moodings blandt andet en business development manager, praktikanter, lagerassistance, en grafisk designer, en kundeservicemedarbejder og en studentermedhjælper til den finansielle del af virksomheden.

De nye kompetencer skal blandt andet være med til at sikre, at Moodings kan nå deres mål om kontinuerlig vækst.

“Vi satser stærkt på at vækste meget i løbet af de næste år. Vi vil investere store andele af vores overskud blandt andet til finansiering af de nye medarbejdere, flere marketing-aktiviteter og udvidelse af vores produktsortiment,” siger Alexander Thygesen

Ambitionerne på længere sigt ligger i udlandet, men først når webshoppen er blevet førende i Danmark, hvilket er den klare førsteprioritet.

Anbefalet til dig