I landskabet af danske supermarkedskæder har én discountkæde i særdeleshed vundet forbrugernes hjerter det seneste år, nemlig Coop365discount. Ifølge en nylig undersøgelse fra Yougov, der måler kundernes tilfredshed med Danmarks største brands, er det netop denne kæde, der har set den største fremgang sammenlignet med sidste år. Coop365discount er i skarp konkurrence med velkendte navne som nemlig.com, Ryanair, Coops egen vareserie, og Yousee i kampen om forbrugernes gunst. Det skriver B.T.
Men hvad er årsagen til denne markante fremgang? Ifølge detailekspert Bruno Christensen, er det ikke nødvendigvis Coop365discounts individuelle præstationer, der er forbedret, men snarere antallet af butikker, der har set en vækst. "Jo flere butikker, jo større vingefang," forklarer han og tilføjer, at Coop365discount, som et relativt nyt brand, nu er mere synligt over hele landet sammenlignet med 2022.
Christensen nuancerer dog sit synspunkt ved at bemærke, at Coop alligevel har god grund til at være tilfreds med resultaterne af undersøgelsen. Han pointerer, at forbrugertilfredsheden ofte stiger med hyppigheden af besøg i butikken. "Når der er flere butikker, er der også flere, der handler i kæden," siger han, og understreger, at butikkernes indsats for at tiltrække og fastholde nye kunder sandsynligvis har båret frugt ifølge målingen.
Coop365discounts succes kan tilskrives Coops strategiske beslutning om at omforme de fleste af deres Fakta-butikker til Coop365discount, deres grønne discountpendant. Denne taktiske manøvre har ikke kun øget kædens synlighed, men også tilsyneladende kundetilfredsheden, hvilket tegner et lovende billede for Coops fremtid på det danske discountmarked.