Kunderne er ellevilde: Føtex revolutionerer sig med nyt koncept

Af: Mie M.B

|

07/02/2025

forbrug
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
De nye tiltag tyder på at blive en kæmpe succes for Føtex' butikker

Lige nu læser andre også

Føtex Kokkedal har siden november været den første butik i kæden til at afprøve et nyt koncept, der skal gøre dagligvareindkøbet mere inspirerende og overskueligt. Ifølge varehuschef Akin Karaman har kunderne taget godt imod de nye tiltag, og konceptet er nu på vej til at blive rullet ud i flere butikker. Det skriver Retailnews.

Mere inspiration og bedre navigation

Den ombyggede butik i Nordsjælland har fået en ny indretning med fokus på nemmere navigation, varme farver og øer med måltidsinspiration. Et centralt element er et nyt køkkenområde, hvor kunderne kan købe færdige eller delvist tilberedte måltider. Samtidig er skiltene blevet redesignet, og der er sat mere fokus på sundere alternativer.

Det nye koncept er en del af en større strategi, hvor Føtex ønsker at skabe en mere inspirerende og effektiv indkøbsoplevelse. Ifølge kædedirektør Morten Møberg handler det om at få endnu flere danskere til at “elske” Føtex.

Sundere varer sælger godt

Akin Karaman fortæller, at det endnu er for tidligt at vurdere de økonomiske resultater af ændringerne, men de første tendenser er positive. Særligt sundere produkter oplever vækst, hvilket delvis skyldes en udvidelse af helsekategorien.

En anden succes er de såkaldte opskriftsøer, hvor kunderne kan finde inspiration til ugens ret og samtidig købe de nødvendige ingredienser samlet. Ifølge varehuschefen bliver opskriftsmaterialerne hurtigt taget af kunderne, hvilket tyder på stor interesse.

Efterspørgsel på nemme måltider

Mens sundhed er i fokus, er nem mad også en afgørende faktor i kundernes valg. Ifølge Karaman efterspørger flere og flere måltidsløsninger, der kan tilberedes hurtigt. Køkkenet, hvor kunderne kan købe færdiglavede eller delvist tilberedte retter, er derfor blevet en populær tilføjelse.

Også butikkens nye fiskemontre er en succes, hvor kunderne i stigende grad vælger frisk fisk som en del af deres indkøb.

Anbefalet til dig