Stanley-termokoppen, The Quencher, er steget i popularitet som en trendsættende genstand inden for gadgets efter at have overlevet en bilbrand næsten uskadt - men det er ikke kun denne begivenhed, der har bidraget til dens popularitet. Det skriver TV2.
En TikTok-video, der viser termokoppen i aktion, er blevet set hele 95 millioner gange, hvilket har gjort den til et fænomen på de sociale medier. Stanley-termokoppen har nu sit eget hashtag på TikTok og er blevet en trend, der spreder sig internationalt. Selvom koppen først blev lanceret i Danmark i oktober, har den været populær i udlandet længe, især i USA, hvor den er blevet omtalt af store medier som BBC, The New York Times og The Guardian.
Ifølge Emil Brandt Jensen fra AA Agency, der rådgiver influencere og virksomheder, spiller virksomhedens respons på en TikTok-video en afgørende rolle i at opretholde og styrke en trend. I tilfældet med Stanley svarede virksomheden tilbage ved at give ejeren af den brændte bil en ny bil, hvilket blev en strategisk bevægelse for at udnytte den stigende opmærksomhed.
Trendeksperter mener, at sociale medier skaber en gruppedynamik, hvor ønsket om at eje et populært produkt øges, og virksomheder kan udnytte dette ved at justere priserne og gøre produktet endnu mere eftertragtet. Stanley-termokoppen, især modellen Iceflow, har oplevet en markant stigning i popularitet i Danmark og er steget mere end 5000 placeringer på Pricerunners rangliste over mest solgte varer inden for køkkentilbehør på kun fem måneder.
Stanleys evne til at følge med forbrugernes ønsker og tilpasse deres produktsortiment har også bidraget til deres økonomiske succes. Firmaet har formået at øge deres indtjening betydeligt, og eksperter som Emil Brandt Jensen tror, at forbrugernes indflydelse på virksomhedernes udvikling vil være afgørende i fremtiden.