Valentinsdag er for mange lig med en jagt på den perfekte gave - og det kan ind imellem koste dyrt. Nu tilbyder Lidl en overraskende løsning. De har nemlig introduceret en serie af parfumer og aftershaves, der dufter af luksus til blot en brøkdel af prisen. Det skriver National World.
Lidl tager hermed et ambitiøst skridt ind i skønhedsbranchen. Med lanceringen af deres 'kendis'-drevne markedsføringskampagne for Suddenly og G.Bellini serien, har supermarkedet vakt opmærksomhed langt ud over de sædvanlige tilbudsaviser. Kampagnens frontfigurer inkluderede navne som Adele og Chris Pratt, der i stedet for de mere velkendte ansigter tilknyttet de navne, er Lidl-medarbejdere, der bare deler navn med de internationale stjerner.
Men klarer disse budgetvenlige dufte sig i forhold til deres dyrere modstykker? Suddenly Fragrance Madame Glamour, prissat til kun 45 kroner, praler af at være en næsten identisk duft til Chanel Coco Mademoiselle, som koster over 1000 kroner hos Boots - begge flasker indeholder 75ml. Ligeledes matcher Suddenly Femelle Lancômes La Vie Est Belle, hvor en 50ml flaske normalt vil koste dig ekstra 675 kroner.
Forbrugerne er imponerede. "Madame Glamour holder hele dagen, et must for mig, når jeg overvejer billigere alternativer," deler en tilfreds kunde. Selvom nogle stadig foretrækker originalerne, anerkender de Lidl-versionerne som fremragende, budgetvenlige alternativer.
Og det stopper ikke ved parfumer. Lidl tilbyder også aftershaves, hvor G.Bellini Homme og Deep er kopier af henholdsvis Dior Savage og Chanel Bleu. Med emballage, der påfaldende ligner de dyrere mærker, og en duft, der imponerer, tilbyder Lidl en attraktiv løsning for dem, der søger en sidste øjebliks gave til Valentinsdag - eller enhver anden lejlighed.
Foto: Lidl