Mobilepay opdatering giver nye udfordringer: Kunder i H&M og 7-Eleven har oplevet problemer

Af: Mie M.B

|

13/03/2024

forbrug
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Siden gårsdagens opdatering er flere problemer dukket op for brugere af Mobilepay

Lige nu læser andre også

I kølvandet på en omfattende opdatering af Mobilepay-appen denne tirsdag, har flere brugere rapporteret om uventede problemer, herunder genaktivering af tidligere afsluttede betalingsaftaler. Dette skridt mod en mere ensartet brugeroplevelse på tværs af Skandinavien har ført til både bekymring og forvirring blandt appens brugere. Det skriver TVMidtvest.

Den uventede genaktivering af faste betalinger, som brugerne troede var et overstået kapitel, kræver nu, at de manuelt skal ind og afslutte disse aftaler for anden gang. Aftalerne omfatter typisk abonnementer og lignende betalinger. Selvom Vipps Mobilepay, firmaet bag appen, ikke var bekendt med problemet før henvendelse fra TV 2, arbejder de nu på højtryk for at rette op på fejlen. Peter Kjærgaard, selskabets nordic media lead, forsikrer, at de genaktiverede aftaler ikke vil medføre uautoriserede trækninger fra brugernes konti, da opkrævning kræver en aktiv handling fra betalingsmodtagerens side.

Samtidig oplever brugere andre tekniske vanskeligheder, herunder betalingsproblemer hos både 7-Eleven og tøjkæden H&M, hvilket har skabt yderligere frustration. 

Mere positivt er det, at den nye opdatering genintroducerer Weshare-funktionen, som gør det nemmere for grupper at dele udgifter. Den nye version af appen åbner også op for betalinger på tværs af grænserne mellem Danmark, Finland, og Norge, hvilket er et skridt hen imod en mere integreret nordisk betalingsløsning.

Anbefalet til dig