Kaffebarsejerne Rasmus og Natacha har fået nok: Nu sender de klar besked til kunderne

Af: Lucas Andreas

|

21/08/2024

Indland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
De har fået nok af kundernes opførsel.

Lige nu læser andre også

Hvis man har stået bag kassen i det lokale supermarked, ved et madsted eller hos en kaffebar, så er man godt klar over, at man skal håndtere kunder forskelligt.

Kunder opfører sig forskelligt, og hvor nogen har brug for en stille betjening, har andre lyst til en hyggelig snak og en joke.

Der er desværre også nogen, der bliver ubehøvlet over for arbejderne, og det er noget, som ejere af Aoife Coffee i Ebeltoft har fået nok af.

Ejerne har fået nok af ubehøvlede kunder, der gang på gang har udvist grænseoverskridende adfærd over for kaffebarens personale.

Efter flere episoder, hvor kunder har reageret voldsomt på småting som manglende havremælk eller afslag på betjening efter lukketid, har ejerne, Rasmus Jordt og Natacha Abrahamsen, nu taget affære.

Gennem et opråb på deres Instagram-profil har de gjort det klart, at de ikke længere vil tolerere den ubehagelige opførsel, der efter deres mening har nået et uacceptabelt niveau.

I opslaget skriver de:

"Vi elsker, når I kommer og besøger vores kaffebar.

Men på det seneste, har vi oplevet op til flere gange, at vores personale er blevet overfuset. Bl.a. fordi vi er løbet tør for havremælk, vi ikke vil lave om på vores opskrifter, folk synes, det går for langsomt, eller fordi vi har udlændinge ansat.

Vi er fuldstændigt uforstående overfor, hvordan voksne mennesker kan tale grimt til vores personale, der også er voksne mennesker.
DU burde vide bedre. DU vil gerne tales pænt til. DU vil gerne behandles med respekt. Det vil vores ansatte, som knokler for at please DIG, også.

Vi har - og vil altid - have vores personales ryg. Intet er deres skyld.
Så hvis DU har noget, du synes, du vil tale om, kan vi, som driver kaffebaren, træffes i kaffebaren fra 8.00-16.00 i hverdagene.

I vores kaffebar behandler vi hinanden ordentligt. Hvis ikke DU kan finde ud af det, er du ikke velkommen.

Rasmus & Natacha

PS. Føtex har ofte Rød Merrild på tilbud."

TV 2 Østjylland har efterfølgende snakket med medejer af kaffebaren, Rasmus Jordt, der godt kunne være klar på en advarselsordning der ligner de, flere restauranter har indført for at advare kunder der opfører sig upassende.,

"Jeg har egentlig nultolerance over for den slags adfærd, men hvis folk kan sige undskyld, kan de få en ekstra chance," siger han. For Jordt er det vigtigt at beskytte sine medarbejdere, samtidig med at han understreger, at langt de fleste kunder opfører sig eksemplarisk.

Anbefalet til dig