Det skulle bare have været en hurtig snack på vej hjem fra arbejde.
Men for 35-årige Jeppe blev det i stedet til en episode, han sent glemmer - og som Lagkagehuset nok gerne ville være foruden.
Fredag gjorde Jeppe et pitstop hos Lagkagehuset i Hellerup.
Med sig ud fik han en kage og en sandwich med skinke og ost.
Men midt i måltidet mærkede han pludselig noget hårdt mellem tænderne.
Da han spyttede det ud, blev chokket komplet: en levende snegl begyndte at kravle ud af et sneglehus på tallerkenen.
"Jeg spytter det ud, og så ligger der en snegl på min tallerken. Først er det bare sneglehuset, men så kan jeg se, at sneglen begynder at skumme, og så kommer sneglen ud af huset", fortæller Jeppe til Ekstra Bladet.
Han filmede episoden og kontaktede straks Lagkagehusets kundeservice, hvor han blev tilbudt kompensation svarende til prisen på sandwichen.
Det fandt han dog utilstrækkeligt og vendte tilbage - denne gang uden svar.
Først da Ekstra Bladet tog kontakt til kæden, begyndte tingene at rykke.
Jeppe blev kort efter ringet op af både kvalitetschefen og direktøren for Lagkagehuset, der ifølge ham undskyldte og lagde sig fladt ned.
Lagkagehuset forklarer episoden med en fejlleverance fra en ekstern leverandør.
Ifølge kædens kvalitetschef blev alle relevante produkter hurtigt kasseret og fjernet fra butikker og digitale platforme.
Alligevel rejser episoden spørgsmål om kontrolprocedurer og kundebehandling - særligt når det handler om noget så basalt som hygiejne i en sandwich.