Er du en af dem, der har bestilt et nyt sundhedskort i den Mobile Borgerservice? Eller du har måske kigget forbi og fået hjælp til at søge boligstøtte? Hvis du har, er du ikke alene. Mere end 600 personer har brugt den nye service, der åbnede midt i juni, og er dermed sluppet for at tage turen til Skolegade i Vejle.
Den Mobile Borgerservice har åbent tre timer hver uge i hhv. Egtved, Give, Jelling og Børkop og har i gennemsnit haft godt 88 besøg om ugen. Det viser en opgørelse fra Arbejdsmarkedsudvalgets møde den 5. september.
De pæne besøgstal glæder udvalgets formand Anja Daugaard (LA): "Jeg er rigtig godt tilfreds med besøgstallet, og jeg tager det som et udtryk for, at den Mobile Borgerservice yder en service, som er vigtig for kommunens indbyggere", fortæller hun. Samtidig opfordrer hun til, at man spreder budskabet om den Mobile Borgerservice til venner og familie, så endnu flere kan få glæde af den.
Der har været flest besøgende før ferielukningen i uge 28-31, mens der har været lidt færre siden. Det skyldes formentligt, at ugerne op til sommerferien er højsæson for bestilling af pas.
Den Mobile Borgerservice kan håndtere næsten alle de samme opgaver som Borgerservice i Vejle, og den er bl.a. udstyret med en lift, så også kørestolsbrugere har nem adgang.
Den Mobile Borgerservice giver bl.a. mulighed for at:
- Bestille nyt pas, kørekort eller sundhedskort
- Stille spørgsmål om indrejse eller udrejse
- Aflevere regninger (pensionister)
- Få udstedt et NemID
- Få hjælp til at søge boligstøtte
Læs mere, og se køreplanen på Vejle Kommunes hjemmeside.