Kinesisk TV-shop satte fut i salget af vejlensisk dåseskinke

Af: Helge Rahbek

|

29/01/2019

Kort & Godt
Foto: Shutterstock.com
Da Tulip i sidste uge reklamerede for deres skinke på den kinesiske TV-shop, skabte det travlhed på fabrikken i Vejle. På bare en enkelt dag blev der solgt mere end 14.000 dåser skinke.

Lige nu læser andre også

Dåseskinke og TV-shop er to ting, som mange danskere rynker på næsen af. I Kina er det dog en helt anden sag. Der er meget handel via den kinesiske TV-shop, og skinke på dåse finder frem til mange kinesiske køkkener.

I sidste uge viste det sig som en god kombination for Tulip, der på en enkelt dag solgte hele 14.000 dåser skinke via den kinesiske TV-shop. Dåseskinken bliver produceret i Vejle. Det skriver DR.dk, der også har talt med Tulips kommunikationsansvarlige Michael Ravn, der beretter om nogle næsten usandsynlige seertal.

"Det (TV-shop) er stadig en kæmpeting i Kina, hvor op mod 300 millioner kinesiske seere så et 40 minutters salgsshow," siger han.

Fabrikken i Vejle kan stadig følge med

DR skriver at Tulip nu overvejer om de skal forsøge at komme i den kinesiske TV-shop igen, så de kan få flere vejlensiske dåseskinker afsat. Det kinesiske marked er selvsagt kæmpestort, alene fordi der er så mange kinesere, og fordi den kinesiske økonomi buldrer frem. Først sidste år begyndte Tulip dog at sælge varer i Kina, hvor de også sælger i flere tusinde supermarkeder og på internettet.

Endnu kan fabrikken dog godt følge med den øgede omsætning.

"Vi er i stand til at producere 130 til 140 millioner dåser konserves her på fabrikken i Vejle om året," siger Michael Ravn til DR.dk.

 

Anbefalet til dig