Plectos forretning bygger på et visuelt KPI-system, der øger motivationen og giver medarbejdere overblik over salg, performance og ledelsesrapportering. Kundebasen i USA er allerede stor, uden at der er brugt en dollar på markedsføring. Successen har værdisat Plecto til 100 millioner kroner og bragt firmaet i søgelyset hos garvede investorer som Peter Warnøe, Jesper Buch og Jan Lehrmann.
Med investeringen kan Plecto komme endnu tættere på nuværende og potentielle kunder i USA samt skalere og tilpasse KPI-platformen til flere brancher. Plecto vil også ind på det attraktive britiske marked, hvor effektiv perfomancemåling er i høj kurs.
Om millioninvesteringen i Plecto siger investor Peter Warnøe:
”CEO Kristian Øllegaard har på bare syv år etableret Plecto som et performancedrevet og motiverende værktøj, der vækker interesse verden over uden at bruge en eneste krone på international markedsføring. Kunderne kommer simpelthen af sig selv, og det gør Plectos platform yderst interessant i sig selv.”
Medinvestor Lars Tvede lægger vægt på virksomhedens internationale mindset og værdier:
”I USA har man et stort fokus på at levere resultater. Plectos platform er bygget op om skandinaviske værdier som den enkelte medarbejders motivation og en positiv tilgang til performance på arbejdspladsen. Derfor har satsningen på datadrevet og personlig performance båret frugt,” siger Lars Tvede og fortsætter:
”De er lykkedes med at fusionere dansk og amerikansk arbejdsmentalitet til perfektion, og det har vi selvfølgelig været meget interesserede i at investere i.”
Målet er et amerikansk erobringstogt
Efter den seneste funding-runde, der ifølge Kristian Øllegaard været meget tilfredsstillende og effektiv, har Plecto-stifteren og folkene bag ambitioner om at erobre flere markeder. Det er kun muligt med de rette samarbejdspartnere, der for Kristian Øllegaard er altafgørende for at drive Plecto:
”Vi går sindssygt meget op i at arbejde sammen med mennesker, som deler Plectos DNA og tilgang til det pågældende marked. Og det er uanset, om vi rekrutterer eller henter investeringer. At få de rigtige folk med ombord er altid en gevinst for Plecto og de kunder og medarbejdere, vi hjælper hver dag. At få Peter Warnøe og Lars Tvede med ombord gør Plectos USA-eventyr sjovere, men også meget mere driftssikker, fordi vi med investeringen kan forløse Plectos potentiale til at differentiere sig endnu mere fra konkurrenterne,” siger Kristian Øllegaard og slutter:
”I Plecto er det vores mål hele tiden at vækste og udkomme på flere markeder. Det gør vi ved at tilbyde en service, der rent faktisk er relevant for vores kunders business – uanset branche og type af virksomhed. Plecto henvender sig til virksomheder, der brænder for at performe samt involvere deres medarbejdere i real-time, og det er noget, vi kan levere i hele verden.”
Om Plecto
- Plectoer et værktøj til kommunikation af performance til medarbejdere, som i realtid visualiserer virksomheders data på tværs af afdelinger og platforme.
- Via gamification- og konkurrence-elementer gør dashboardet det sjovt og motiverende for medarbejdere at nå dagens mål og budgetter.
- Omsætningen i 2018: 7,2 mill. kr. Forventes fordoblet i 2019. I dag 73.000 brugere i over 600 virksomheder, heraf 125 amerikanske som forventes fordoblet.