Frisør afslører: Denne sætning fra nye kunder er et 'rødt flag'

Livsstil
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Uanset hvor længe du har kendt din frisør, kan det altid være lidt nervepirrende at få en klipning.

Lige nu læser andre også

Men hvis du skal til en ny frisør, er der én bestemt sætning, du måske bør undgå, hvis du vil holde dig på god fod med vedkommende.

Det fortæller en frisør, som har valgt at dele ud af sine erfaringer på det sociale medie TikTok. Her forklarede hun, hvordan det vigtige forhold mellem kunde og frisør kan gå galt.

Frisøren, der kalder sig @mobilestylisthubclub på de sociale medier, delte sine tanker i en video, der er endt med at gå viralt.

Så, hvilken sætning skal man undgå? Tilsyneladende skal du ikke tale for meget om din tidligere frisør.

Siger du 'Min gamle frisør plejede at gøre sådan her med mit hår', før du forklarer yderligere, kan det derfor hurtigt give dårlig stemning.

Frisøren fortsatte dog med at dele nogle tips til andre professionelle, hvis de en dag står i en sådan situation.

I stedet for at svare kunden 'Så tag tilbage til ham/hende', foreslog hun nogle mere professionelle svar.

"Du kan f.eks. sige: 'I stedet for at vise mig, hvordan din tidligere frisør plejede at gøre det, kan du så vise mig nogle billeder af, hvad du håber at opnå? Så kan jeg se, om det passer til din hårtype og struktur'," sagde hun i sin video ifølge The Sun.

Derudover opfordrede hun frisører til at sige noget i stil med: "Jeg forstår godt, at du måske er nervøs over at få lavet hår hos en ny frisør, men du er i trygge hænder."

"Berolig dem og hjælp med at dulme nerverne," sagde hun også.

Selvfølgelig er der kunder, som stadig ikke er helt trygge, og hvis de bliver ved med at nævne, hvordan deres gamle frisør plejede at gøre det, så kan det være spild af tid. I så fald forklarede frisøren, at man måske bare ikke er det rette match.

"Gør dit bedste for at levere det bedst mulige resultat, og forklar høfligt, at I måske ikke er det rette match," sagde hun.

Efter at have delt rådene, delte andre frisører deres egne erfaringer fra tidspunkter, hvor de har stået i lignende situationer.

"Jeg plejer at spørge, hvad de kunne lide ved den måde, det blev gjort på - ellers forklarer jeg, hvorfor jeg gør det anderledes," skrev en bruger i en kommentar.

"Jeg ser ikke den kommentar som et problem. Hvis de kunne lide det sådan, vil jeg prøve at gøre det, som de ønsker," lød det fra en anden.

"Jeg synes ikke, det er et problem," skrev en tredje, der dermed erklærede sig enig.

Anbefalet til dig