Nyhed fra Stryhns rammer køledisken 1. februar: “Vi har forpligtet os til det”

28/01/2022

Julie Møller

Foto: Christian Lindgren/Ritzau Scanpix.
"Frem mod 2025 har vi forpligtet os til at udvikle grønne alternativer til alle vores kerneprodukter," forklarer Lars Bo Christiansen, marketingdirektør i Stryhns Gruppen.

Mest læste i dag

Der skal være flere plantebaserede alternativer til danskerne.

Sådan lyder det fra Stryhns Gruppen i en pressemeddelelse, som inden 2025 har forpligtet sig til at levere et grønt alternativ til alle kerneprodukter.

Den 1. februar sender selskabet en ny plantebaseret postej på markedet som et alternativ til den velkendte grovhakkede, lyder meldingen fra Henriette Kjær Overgaard, marketingchef i Stryhns Gruppen:

”Mange danskere vil gerne skære ned på kødet – også når det gælder pålæg. Men smagen er en faktor, som de færreste går på kompromis med, og det stiller krav til kvaliteten på de grønne alternativer,” siger hun og tilføjer:

”Det seneste år har vi arbejdet intenst med at finde den bæredygtige balance mellem miljøhensyn og velsmag. Resultatet er vores nye Veggiepostej."

Frem mod 2025 har vi forpligtet os til at udvikle grønne alternativer til alle vores kerneprodukter. Vores nye veggiepostej er det tredje i rækken, siger marketingdirektør i Stryhns Gruppen, Lars Bo Christiansen.

Veggiepostejen fra Stryhns Gruppen er lavet på ærteprotein og linser, og krydret med røget jalapeño, paprika og tomat.

Hos virksomheden er man klar over, at mange forbrugere ønsker mere bæredygtige løsninger, forklarer Lars Bo Christiansen, marketingdirektør i Stryhns Gruppen:

”Frem mod 2025 har vi forpligtet os til at udvikle grønne alternativer til alle vores kerneprodukter. Vores nye veggiepostej er det tredje i rækken," lyder det fra Lars Bo Christiansen.

 

Anbefalet til dig