Coop 365-købmand i klart opråb: "Det skal vi ikke finde os i"

Af: Lucas Andreas

|

31/07/2024

Lokal
Genrefoto: Google maps.
Butikken kommer nu med et opråb, efter de har oplevet det flere gange.

Lige nu læser andre også

I den seneste tid har supermarkedet 365discount i Ubby, syd for Kalundborg, budt velkommen til flere nye, unge medarbejdere.

Men deres start har ikke været uden udfordringer - tværtimod har flere af dem har oplevet ubehagelige episoder med kunder.

Købmand Peter Rosenkrantz har været nødsaget til at reagere på situationen og har nu taget til tastaturet for at adressere problemet offentligt.

På butikkens Facebook-side opfordrer han i et 'brøl' kunderne til at udvise respekt over for de ansatte.

Du kan se opslaget i bunden af artiklen.

Over for TV 2 øst uddyber Peter Rosenkrantz opslaget, som han fortæller kommer på baggrund af flere ubehagelige episoder.

"Vi har lavet opslaget i håb om, at folk vil besinde sig lidt. Nogle gange handler det om to kroners prisforskel, og så skal en medarbejder med et ”ny i job”-badge høre på, at vedkommende er den største idiot. Det er totalt voldsomt, og det skal vi ikke finde os i," siger Peter Rosenkrantz.

Den høje udskiftning af unge medarbejdere i butikken skyldes ofte, at de stopper for at studere eller på grund af andre forpligtelser. I år har Rosenkrantz ansat seks nye medarbejdere. Desværre har nogle af dem allerede været udsat for verbale overfald fra kunder.

En af de nye medarbejdere delte en særlig ubehagelig oplevelse med købmanden, hvor hun med tårer i øjnene fortalte, at hun var blevet svinet til og kaldt langsom og dum.

Den fortælling blev yderligere bekræftet af souschefen, der kunne fortælle om et lignende tilfælde med en anden ungarbejder.

Peter Rosenkrantz blev derfor nødt til at handle. Han bliver nødt til at informere nye medarbejdere om, at de kan forvente sådanne situationer, selvom langt de fleste kunder er søde. "Så tænker jeg, nu stopper festen. Nu er vi jo nødt til at informere nye medarbejdere om, at man kan komme ud for det her, selvom langt de fleste kunder er søde," siger han.

De unge medarbejdere, der har oplevet de verbale overfald, arbejder stadig i supermarkedet, men købmanden er bekymret for, at sådanne oplevelser kan påvirke deres lyst til at blive i jobbet.

I opslaget opfordrer butikken også andre kunder til at støtte de unge medarbejdere, hvis de ser dem blive overfuset ved kassen.

Foto: Facebook

Anbefalet til dig