Opslag fra 365discount går viralt
Lige nu læser andre
I 365discount på Merkurvej i Vejle handler december ikke kun om julevarer og småsnak ved kassen men også om overfyldte pakkereoler, stress og kunder, der skruer voldsomt op for skarpheden i tonen.
1200 pakker om dagen
Butikken fungerer som pakkeshop og modtager i øjeblikket omkring 1200 pakker om dagen. Det betyder både kø, ventetid og fejl, når labels driller, eller en pakke ikke lige er til at finde i første forsøg. Det fortæller Avisen Danmark.
Ifølge personalet har det flere dage udviklet sig til ubehagelige episoder, hvor enkelte kunder går direkte efter de ansatte, selv om presset er massivt.
I et opslag på Facebook fortæller butikken, at man havde håbet at slippe for at lave et “surt” opslag, men nu føler sig nødt til at minde kunderne om, at der bag disken står mennesker, som ikke laver fejl med vilje.
Supermarked beder kunderne om hjælp
I Superbrugsen i Jelling er tonen bedre, men presset det samme. Her er budskabet mere desperat end vredt. Butikkens personale fortæller i en video, at “Vi er ved at drukne fuldstændigt i pakker, så I må meget komme og hente jeres pakker hurtigst muligt”. Alene lørdag landede 800 pakker på adressen.
Læs også
Black friday og julehandel har for alvor sat sig som højsæson for pakkepost, og dagligvarebutikkerne står midt i stormen. For personalet betyder det lange dage, tunge løft og et håb om, at kunderne både henter deres pakker hurtigt og husker at tale ordentligt, når det går langsomt.