70-årige Bente raser over Norlys: 'Det har været en forfærdelig oplevelse'

Af: Alberte B. C.

|

20/05/2025

Nyheder
Foto: ricochet64 / Shutterstock.com
Foto: ricochet64 / Shutterstock.com
Bente mistede både internettet – og tilliden til Norlys.

Lige nu læser andre også

For Bente Ytzen blev foråret alt andet end fredeligt.

Den 70-årige kvinde fra Sønderjylland oplevede at stå uden både internet og tv i ugevis, da hendes abonnement pludselig blev deaktiveret – og forklaringen gjorde kun sagen værre.

Da hun kontaktede Norlys, fik hun at vide, at abonnementet stadig stod i hendes afdøde mands navn.

Han døde for fire år siden, og Bente havde siden flyttet adresse og betalt alle regninger. Men det ændrede ikke noget i systemet hos energigiganten.

En medarbejder lovede, at forbindelsen ville være tilbage dagen efter.

Det skete ikke.

Tværtimod begyndte et mareridt med gentagne opkald, lange ventetider og løfter, der ikke blev holdt. Hun fik besked på, at en ny router var sendt – men den dukkede aldrig op.

"Jeg får kuldegysninger, når jeg tænker på det," siger Bente til B.T., som efter halvanden måned stadig stod uden forbindelse.

Bente klagede skriftligt og modtog flere beklagelser fra Norlys, der anerkendte fejl i systemet og tekniske problemer.

Men intet ændrede sig. Til sidst valgte hun at opsige sit abonnement.

"Jeg har i hvert fald mistet min tiltro til Norlys," siger hun.

Norlys’ kundedirektør Kathrine Forsberg har undskyldt over for de mange kunder, der har oplevet problemer, og understreger, at selskabet arbejder intensivt på at forbedre kundeoplevelsen.

Men for Bente kom undskyldningen for sent.

Anbefalet til dig