74-årige Per Amby og hans kone Hanne har stået over for mange udfordringer i deres liv, men den nuværende situation med Skattestyrelsen overgår dem alle.
Parret har siden 1994 udlejet ejendomme i Ringkøbing, Vestjylland, men deres seneste forsøg på at udleje en mindre lejlighed gennem Booking.com har ført til en række uventede problemer.
I det forgangne år valgte parret at udleje en lejlighed gennem udlejningsportalen Booking.com, en beslutning de nu fortryder bittert.
Det fortæller de til Avisen Danmark.
Parrets lejlighed blev udlejet i 56 dage - en ydelse, parret modtog 22.562 kroner for. En fin forretning ville man med det blotte øje nok konkludere.
Men det blev starten på udfordringerne for det vestjyske par.
Ved en fejl har Booking.com nemlig rapporteret en indtjening på hele 290.000 kroner til Skattestyrelsen.
"Det er helt håbløst. Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan vi er endt i denne situation. Det virker virkelig mærkeligt," udtaler Per Amby.
Fejlen har skabt stor usikkerhed og frygt for en massiv skatteregning, som parret ikke har mulighed for at betale.
Det forholder sig nemlig således, at det er bookingplatformens ansvar at indberette korrekte indtægter, og Per Amby står derfor i et tovtrækkeri med platformen, der ikke er meget for at kommunikere.
Selvom Per Amby har forsøgt at få rettet fejlen siden maj, har hver henvendelse til Booking.com resulteret i det samme svar: "Vi gennemgår sagen og vender tilbage så snart som muligt."
Desværre er Per Amby ikke alene om disse problemer. Booking.com har længe været under kritik, blandt andet i år siden sommerferiens begyndelse, hvor mange overnatningssteder har rapporteret om manglende betalinger fra portalen.
Skattestyrelsen understreger over for Avisen Danmark, at borgere kun skal betale skat af den korrekte indtægt, og at de vil tage fat i udenlandske platforme ved systematiske fejl.
Booking.com har undskyldt for fejlen og oplyst, at det skyldes et teknisk problem med valutaomregningen. De har angiveligt rettet oplysningerne over for myndighederne.