Bageri ændrede strategi overfor deres kunder: Nu vælter de i succes

Af: Mie M.B

|

31/01/2024

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Det nye tiltag gjorde januar til en travlere måned end december

Lige nu læser andre også

Bagermester Niels Henrik Laursen fra Herning er overvældet over den succes, hans bageri Bager-Riget har oplevet med deres nye online bestillingsservice. Med en innovativ tilgang til bagervirksomheden har Laursen introduceret et "click and collect"-koncept, hvor kunderne kan bestille og betale for kager på bageriets hjemmeside og derefter afhente dem på et valgt tidspunkt. Det fortæller TV 2.

Siden oprettelsen af hjemmesiden i midten af september har Bager-Riget oplevet en bemærkelsesværdig stigning i omsætningen, med cirka 100.000 kroner og 100 ordrer på travle dage. Laursen understreger overraskelsen over, at mange ordrer ankommer sent om aftenen, lige inden deadline kl. 23:59 for bestillinger til den næste dag.

Denne tilgang er ikke enestående. John Jønsson, formand for Bager- og Konditormestre i Danmark, påpeger, at flere og flere bagere har taget "click and collect"-konceptet til sig, især efter dets popularitet steg under coronapandemien. Jønsson ser dette som en vigtig strategi i bagernes kamp mod supermarkedernes dominans, idet det giver en unik mulighed for at fremvise håndværket og historien bag de hjemmelavede produkter.

For at realisere sit visionære koncept allierede Laursen sig med et lokalt reklamebureau i Herning for at udvikle en brugervenlig og tiltalende hjemmeside. Denne investering har båret frugt, idet Laursen rapporterer om en stærk start på det nye år, med en omsætning i januar, der overgår den traditionelt travle december.

Interessant nok har online bestillingssystemet også tiltrukket kunder fra andre byer, hvilket indikerer en udvidelse af Bager-Rigets kundebase ud over lokalområdet.

Anbefalet til dig