Inspireret af Københavns urbane miljø og det pulserende liv i den danske hovedstad ønsker det nye herrebrand ANNARR at klæde den moderne mand på til en hverdag med både arbejde og sociale arrangementer.
Designfilosofien kaldes 'One wardrobe', og ideen er, at samme garderobe matcher dagens forskellige situationer, og at de enkelte styles kan bruges sæson efter sæson, skriver BESTSELLER i en pressemeddelelse.
"Vi præsenterer kvalitets styles inspireret af street- og workwear. Overordnet er vores udtryk moderne, men der er også plads til tidløse klassikere. Pasform og kvalitet definerer vores brand, som appellerer til den bevidste mand, der værdsætter holdbarhed og ansvarlighed i mode," siger Per Holk Reinertsen, Brand Manager i ANNARR.
Fokus på transparens
ANNARR betyder 'den næste' på oldnordisk. Navnet bærer dels en tydelig reference til brandets nordiske oprindelse, men også ideen om at imødekomme en af fremtidens forbrugertrends.
"Generelt bevæger herremode sig hurtigt lige nu. Mænd vil klæde sig smartere og bliver mere bevidste om at købe mindre og bedre tøj. Det imødekommer vi med ANNARR. Vi har et lidt højere prisniveau og et skarpt fokus på materialer og kvalitet. Det kvalificerer ANNARR til at komme ind hos udvalgte forhandlere, der vil det samme som os – vi ønsker ikke, at ANNARR skal ligge alle steder,” siger Per Holk Reinertsen.
Modetøjet fra ANNARR er udstyret med QR-koder, så forbrugeren får adgang til viden om blandt andet forsyningskæden, fiberindhold og plejeinstruktioner. Samtidig anvender det nye herretøjsbrand en høj andel af økologiske, genanvendte og certificerede materialer fra blandt andet Italien.
Om ANNARR
ANNARR er navnet på et nyt herretøjsbrand fra modevirksomheden BESTSELLER.
Mærket stræber efter en premium markedspositionering og målretning mod fysiske high-end butikker samt udvalgte online butikker og stormagasiner.
ANNARR henvender sig til den moderne mand, som ønsker en garderobe med færre stykker tøj af høj kvalitet.
ANNARR blev lanceret under Copenhagen Fashion Week SS24 ved et event på Billedhuggerskolen Charlottenborg.
Den første kollektion sælges til forbrugerne i foråret 2024.