Betina bad Fødevarestyrelsen tjekke sit eget firma: Så fik hun denne uheldige rapport

Af: Mie M.B

|

18/01/2024

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Et voldsomt udbrud af sygdom i et forsamlingshus var årsagen bag hendes opkald til Fødevarestyrelsen

Lige nu læser andre også

I begyndelsen af december blev Betina Jensen, indehaver af cateringfirmaet Betina Jensen, underkastet en inspektion af Fødevarestyrelsen, der efterfølgende resulterede i en bøde og en sur smiley. Kontrollen blev udløst af en henvendelse om mistanke om fødevarebåren sygdom, men Betina Jensen påstår, at det faktisk var hende selv, der tog kontakt til myndighederne. Det skriver JydskeVestkysten.

"Jeg har selv anmeldt det. Jeg blev kontaktet af et selskab, jeg havde leveret mad til. De var 33 ud af 46, der var blevet syge. Så ringer jeg selv til Fødevarestyrelsen, fordi det skal jeg jo have styr på. Jeg skal dæleme ikke levere mad, som folk bliver syge af. Men det har ikke været vores mad," forklarer Betina Jensen.

Selvom Fødevarestyrelsen ikke kunne påvise en sammenhæng mellem den leverede mad og mistanken om fødevarebåren sygdom, resulterede besøget i en sur smiley og en bøde. Kontrollanten opdagede lidt over ti kilo risengrød fordelt i tre beholdere, hvor temperaturerne var for høje.

"Det er rigtig ærgerligt. Jeg havde målt temperaturen om morgenen, og den var på fire grader, men det er simpelthen ikke blevet kølet nok ned, fordi vi har haft for meget i køleren. De målte jo alt, også kød og alt det, og det var jo under fire grader, så der var ikke noget at komme efter. Men det er jo også nok. Det er da lidt træls," beklager Betina Jensen.

Selvom rapporten nævner travlhed i køkkenet som en faktor, afviser Betina Jensen det som en undskyldning og udtrykker ærgrelse over den sure smiley. Hun forsikrer dog, at der vil blive taget skridt for at undgå gentagelse af fejlen og nævner renovering og køb af en blæsekøler som kommende foranstaltninger.

Betina Jensen, der har 25 års erfaring inden for madlavning, påpeger, at det er hendes firma, Betina Jensen, der har modtaget den sure smiley, og ikke forsamlingshuset. Trods den kedelige oplevelse ser hun fremad og er fast besluttet på at forhindre lignende situationer i fremtiden.

Mest læste

Supermarkedsansat med bøn til kunder: Stop med det En supermarkedsansat har en bøn til kunderne om at droppe den ulækre vane, der særligt forsvandt under coronapandemien.
Sådan rengøres fugerne på badeværelset nemt: Hjemmeremedier der fjerner snavs for altid Fugerne mellem badeværelses fliserne er meget tilbøjelige til, at blive misfarvet, og det er bestemt ikke nogen fryd for øjet, og ej heller særlig hygiejnisk. Heldigvis er der nogle nemme og effektive hjemme remedier, du kan bruge til, at give dit badeværelse en opgradering.

Anbefalet til dig