Når det handler om at være skarpest i prisen på vegetariske varer, er Bilka en klar vinder. Det blev fastslået ved Plant Food Festival lørdag 4. november i Øksnehallen – en festival som Dansk Vegetarisk Forening står bag.
Det er tredje år i træk, at Bilka vinder prisen.
Det oplyser Salling Group i en pressemeddelelse.
At være bedst på prisen, når det kommer til vegetariske madvarer, ligger godt i tråd med Salling Groups fokus på at gøre det nemmere for kunderne at træffe grønnere valg i hverdagen.
“Det gør os stolte og taknemmelige, at vi for tredje år i træk har vundet ‘Bedst-i-pris'. Vi oplever, at der er et stort behov hos vores kunder, når det handler om plantebaserede varer, og vi er glade for, at vi kan tilbyde dem et stort udvalg af vegetariske varer til skarpe priser. Derfor ser vi det også som en stor anerkendelse, at vi har vundet prisen,” siger Claus Frederiksen, marketingchef i Bilka.
Marketingchef i Bilka, Claus Frederiksen modtager priserne.
‘Bedst-i-pris' er et synligt bevis på, at Bilka har fokus på at give kunderne grønnere valg til gode priser, når de putter varer i indkøbsvognen. Foruden ‘Bedst-i-pris' har Bilka for femte år i træk vundet prisen som ‘Årets plantebaserede supermarked’ blandt andet på grund af Bilkas store udvalg af plantebaserede fødevarer, herunder mange bælgfrugter og produkter baseret på bælgfrugter samt plantebaseret mejeri og færdigretter.
“Den pris er vi også glade for at have vundet. Vi har et stort fokus på at imødekomme vores kunders ønske om at have plantebaserede varer på hylderne, så det glæder os, at vi også vinder den pris igen. Vi arbejder hele tiden på at udvide vores sortiment, så vi kan give kunderne mulighed for at træffe grønnere valg i hverdagen på en nem og god måde,” siger Claus Frederiksen.
FAKTA
Det er tredje år i træk, Bilka vinder ‘Bedst-i-pris' af Dansk Vegetarisk Forening
Foruden ‘Bedst-i-pris' vandt Bilka også ‘Årets plantebaserede supermarked’ for femte år i træk ved samme lejlighed
Undersøgelsen er foretaget af Dansk Vegetarisk Forening, som har indsamlet data i tre butikker i hver kæde. I ‘Bedst i pris’-testen er der blevet målt på 122 parametre – for eksempel typer af plantedrik, pris på billigste plantedrik, økologisk version og placering af plantedrik. Det er ikke kun plantebaserede alternativer, der var med i undersøgelsen, også produkter som kikærter, linser, bønner, nødder, kerner og økologisk frugt og grønt i sæson blev gennemgået
Kåringen fandt sted lørdag 4. november til Plant Food Festival i Øksnehallen. Festivalen fandt sted både lørdag og søndag
Salling Group ejer Bilka