Verdens mindste Bilka åbner i Fredericia – og flere følger efter.
Nu vil Bilka rykke endnu tættere på danskerne, med et nyt tiltag. Er du én af de mange Bilka-kunder, der benytter sig af BilkaToGo - så kan du se frem til, at det i fremtiden vil blive endnu nemmere.
"Bilka rykker endnu tættere på danskerne, når de lancerer en række banebrydende, højteknologiske PickUp-stationer. Her kan kunderne få alle deres dagligvarer udleveret af en robot. De nye fuldautomatiske PickUp-stationer er de første af sin slags i Danmark og er endnu en ny indkøbsmulighed til danskerne, som siden COVID-19 har taget flere online-services til sig. Nu bliver det endnu nemmere og hurtigere at handle i Bilka. Det sker, når Bilka introducerer en række nye, fuldautomatiske PickUp-stationer, hvor man som kunde kan få udleveret alle sine dagligvarer af en robot," oplyser Bilka i en pressemeddelelse.
I forvejen findes BilkaToGo ved alle landets 18 Bilka-varehuse, hvor kunderne bestiller varer på nettet og efterfølgende henter dem i drive-in området på parkeringspladsen. Her kan man blive siddende i bilen, hvorpå en Bilka-medarbejder sætter varerne i bagagerummet. Men med BilkaToGo PickUp kan endnu flere danskere svinge bilen forbi et af de nye PickUp-steder og få en tilsvarende nem og enkel indkøbsoplevelse.
10 om året
”Vi er glade for at tilbyde danskerne et helt nyt alternativ, hvis man gerne vil bestille sine fødevarer online," lyder det fra Bilka. "Selvom vi er glade for, at kunderne vil besøge vores varehuse, kan vi også se, at mange også gerne vil have et hurtigt alternativ, hvor de blot skal parkere bilen og få udleveret alle deres dagligvare. Nu gør vi det endnu mere tilgængeligt med en fuldautomatisk løsning, som endnu flere kan få glæde af i hverdagen,” fortæller Mette Lauritzen Loven, der er ansvarlig for BilkaToGo. Ambitionen er, at der skal sættes mindst 10 PickUp-stationer op hvert år i de kommende år. En automatisk købsoplevelse Med BilkaToGo PickUp er hele købsoplevelsen automatisk. Varerne bestilles direkte på BilkaToGos hjemmeside og afhentes i de ubemandede PickUp-lokation ved at indtaste et købsnummer. Ordren hentes af en robot og er lige til at putte i bagagerummet.Foto: Presse - Bilka
”Danskerne har virkelig taget BilkaToGo til sig gennem det sidste år. Og BilkaToGo Pickup gør det endnu nemmere for danskerne at købe deres dagligvarer online og hente dem, når de alligevel er på vej hjem fra arbejde, fodboldtræning, vuggestuen eller noget helt fjerde," lyder det i pressemeddelelsen, hvor der også tilføjes:
Vi er overbeviste om, at vores store sortiment og den stærke brugeroplevelse, som vi kan tilbyde med vores ret banebrydende løsning, kan være et godt alternativ for rigtig mange familier,” siger Mette Lauritzen Loven.
Selve PickUp-stationen har en sektion for afkølede varer og en for frostvarer. Ved at indtaste et købsnummer finder robotten bestillingen, hvor varerne allerede er pakket i en papkasse eller papirsposer, og udleverer dem til kunden.
Her åbner den første
Den første BilkaToGo PickUp-lokation åbner den 23. april i Fredericia på Strandvejen 220. Herefter vil fem yderligere lokationer åbne i de kommende måneder på placeringer, som løbende vil blive offentliggjort.
Det første Bilka-hypermarked åbnede i Aarhus i 1970, og i dag er Bilka den eneste hypermarkedskæde i Danmark med i alt 18 Bilka varehuse og 1 A-Z varehus fordelt over hele landet. Bilka hypermarkedskæden er 100 procent danskejet og en del af Salling Group, som siden 2017 har været ejet af Salling Fondene. Det betyder, at alt overskud i Bilka enten investeres tilbage i forretningen eller tilbage til samfundet i form af donationer via Salling Fondene.