Det er ikke nogen hemmelighed, at december er en måned, der ofte er fyldt med fokus fyldt med forbrugsfokus på gaver og madindkøb.
Bilka formåede dog i december 2023 alligevel, at flytte en lille del af danskernes opmærksomhed mod noget, der hverken omhandlede mad eller gaver.
Det skriver Dagbladet Holstebro-Struer.
Gennem forskellige aktiviteter, som konkurrencer og auktioner, har kæden arbejdet for at samle ind til Julemærkehjemmene, som drives af Julemærkefonden.
Anja Hoelgaard, der er sektionschef i Customer & People i Bilka Holstebro, udtrykker stor tilfredshed med kampagnens succes:
"Det er gået supergodt. De sidste dage op mod jul solgte vi omkring 200 lodder om dagen. Vi er både glade og stolte over, at vores kunder bakker så flot op om et godt formål. Vi har kunnet mærke kundernes positive tilgang til projektet, og vi har set, at det også har skabt glæde hos dem, at de har været med til at skabe værdi for andre mennesker."
Og resultaterne af Bilkas indsats er også bemærkelsesværdige. I Holstebro blev der indsamlet 22.560 kroner, og på landsplan bidrog Bilka-varehusene med i alt 263.063 kroner.
Disse midler er afgørende for Julemærkehjemmene, da et ophold for ét barn koster 84.000 kroner, og fonden skal selv indsamle midler til at drive de fem hjem, der ligger rundt omkring i landet.
Bilkas engagement i velgørenhed er ikke en engangsforestilling. De har nemlig annonceret, at de vil fortsætte deres støtte til Julemærkehjemmene ind i 2024.