Chef "tester" job-kandidat: Smadrer sine chancer på få minutter

Foto: Shutterstock

Allerede inden den "rigtige" jobsamtale er begyndt, har han smadret sine chancer for overhovedet at komme i betragtning.

Det er vigtigt at gøre et godt indtryk når man skal til jobsamtale - og i mange situationer er det førstehåndsindtrykket der er det allervigtigste.

Det er bare vigtigt at huske, at det ikke kun er inde til selve samtalen, at man bør "opføre sig pænt". 

Selvom de fleste mennesker godt ved det og generelt behandler andre mennesker pænt, så er der alligevel nogen, der indimellem trænger til en påmindelse om dette - og det kan man roligt sige, at en mand fik da han skulle til jobsamtale. Det skriver Mirror.

Læs også

Janni Pedersen advarer: Nu begynder det

Manden som skulle til jobsamtale henvendte sig i receptionen, da han ankom til virksomheden, hvor han skulle til samtale. I receptionen sad en kvindelig "receptionist", som tog imod manden. 

Hun bød ham velkommen, men manden gad knap nok skænke kvinden et blik. Efterfølgende forsøgte hun at komme i snak med ham, men heller ikke her viste han den fjerneste interesse. 

Hvad han ikke var klar over, var at "receptionisten" faktisk var den chef, som stod for at skulle ansætte ham.

Det beskriver en kvinde, der også var med til at ansætte virksomhedens nye medarbejder på Reddit.

Ødelagde det på få minutter

"Dagens kandidat smadrede sin samtale, allerede fem minutter efter at han var kommet ind i bygningen", skriver hun på mediet, hvor hun fortæller om situationen.

"Hun kaldte ham ind til samtalen og forklarede ham, at hver eneste person i vores team er værdifuld og fortjener respekt. 

"Vær sød ved alle i bygningen," lød formaningen desuden til manden, der nu kunne kaste en hvid pil efter en fremtidig ansættelse i virksomheden.

På Reddit er chefens "trick" blevet taget godt imod og flere hylder hendes "samtale" med manden.

Læs også

DR-investering skovler penge ind

"BINGO. Når en kandidat går efter samtalen, så er det første man bør gøre, at spørge receptionisten om hvilket indtryk vedkommende gav," skriver én.

"Hvis de behandler receptionisten som lort, med deres bedste opførsel, så forestil hvordan de behandler receptionisten når først de er blevet ansat," lyder det fra en anden.

Kvinden som også var med til at ansættelsessamtalen, minder derfor i samme ombæring alle om, at man altid bør behandle andre pænt.

 

 

 

 

 

 

Læs også