Claus Rosenville fra Nykøbing Sjælland troede, at hans næste skridt efter et vellykket køb i Sverige ville være en kort gåtur til hans lokale pakkeboks.
Desværre for Claus tog PostNord en uventet vending på hans julepakkelevering og sendte den ikke bare et stenkast væk, men hele 52 kilometer til Kirke Hyllinge.
Den lokale beboer, der deler sin frustration med mange danskere, kontaktede PostNord for at rette fejlen. Imidlertid meddelte kundeservice, at de ikke kunne flytte pakken til den korrekte destination på grund af juletravlhed og det store antal pakker, de håndterer dagligt.
'Da vi har meget travlt og håndterer rigtig mange pakker i forbindelse med juletravlhed, har vi desværre ikke mulighed for at flytte din pakke. Jeg ved godt, at det er en ærgerlig situation at stå i, og jeg er virkelig ked af, at jeg ikke kan hjælpe dig,' lød beskeden fra PostNords-medarbejderne til Claus Rosenville.
Claus tog sagen i egen hånd og ringede direkte til Meny-supermarkedet i Kirke Hyllinge, hvor pakken var havnet ved en fejl. Heldigvis for Claus var medarbejderen Bent mere hjælpsom og sendte pakken tilbage til Nykøbing Sjælland.
PostNord beklager situationen og bekræfter, at det var en manuel sorteringsfejl, der førte til fejladresseringen af pakken. De understreger, at fejl som disse uundgåeligt kan forekomme, men beklager den dårlige oplevelse, Claus har haft. Pakken er nu på vej tilbage til den oprindelige destination.
"I første omgang er det pisseirriterende, at de sender pakken så langt væk, og man bliver frustreret. Det kunne jo være sket for en gammel dame uden bil, og hvad skulle hun så have gjort for at få sin pakke?" fortæller han til B.T.
PostNord håber på, at Claus Rosenville og andre berørte borgere forstår, at sådanne fejl er undtagelsen og ikke reglen i deres daglige drift.