Coca-Cola lancerer anderledes nyhed: Tør du smage?

Foto: Shutterstock

En helt ny sodavand rammer de danske kølediske om kort tid.

Nu sender Coca-Cola et helt nyt produkt på gaden. 

Sodavandsgiganten er kendt for den navnkundige drik.De står dog også bag en hel række af de andre sodavand, som danskerne er vant til at se i køleren. Den nye sodavand er seneste skud på stammen af Fanta-familin. Den har dog en farver, der ligger ret langt væk fra den gængse orange-farve, som de fleste nok associerer med Fanta. 

Desværre vides det endnu ikke, hvad den nye sodavand smager af. Der er dog en rigtig god grund til, at netop dette er omgæret af mystisk. Det fortæller Coca-Cola. 

"Forestil dig en virkelig mystisk sodavand! Du kan hverken se på farven eller læse på etiketten, om den smager af kaktus, hindbær eller noget helt tredje. Det må du selv gætte dig frem til," skriver Coca-Cola, der enddog tilføjer, at det kan være, at sodavanden smager af noget helt andet næste gang, man køber den. 

Læs også

Mette Frederiksen angribes: Hårde beskyldninger mod statsministeren

Liste hjælper ikke

Konceptet hedder #WhatTheFanta. Her er der som nævnt flere smage af sodavanden, men ifølge Coca-Cola kan man vinde præmier, hvis man kan gætte, hvad sodavanden egentligt smager af. 

Sådan ser de nye smagsvarianter ud. Foto: The Coca-Cola Company

Den nye sodvand er grøn og det er der en særlig grund til, forklares det. 

"Når man smager på noget grønt, kommer vi ofte til at tænke på grønne frugter eller grøntsager. Men selvom farven er grøn, vil varianterne ikke nødvendigvis smage "grønt" som f.eks. kiwi eller æble. Smagen kan sagtens være en helt anden, end farven indikerer," fortæller Michelle Olsen, Experiential & Assets Manager fra Fanta Danmark.

Det nytter heller ikke at kigge på ingredienslisten. Denner er nemlig også sløret, så det ikke fremgår, hvad der er i sodavanden. Eneste vej frem er - ifølge Coca-Cola - at lade smagsløgene gøre arbejdet. 

Læs også

Detalje vækker opsigt: Mange misundelige på Frederik og Marys børn

 

 

Læs også