Coca Cola melder ud: Tradition er droppet

Foto: Shutterstock

De sidste 25 år har den været en fast del af december - men sådan bliver det ikke i år.

Der er nok ikke mange, som ikke har set Coca Colas ikoniske julereklame, som ruller over skærmen hvert eneste år i december. 

Det er aldrig rigtig jul, før den ikoniske røde Coca-Cola-julelastbil drøner rundt i det danske land, samtidig med, at de ikoniske reklamer med julelastbilen bliver sendt på de danske tv-kanaler.

I år kommer vi dog ikke til at mærke julestemningen med den klassiske julelastbil, for Coca-Cola har meldt ud, at de dropper den ikoniske julereklame. Vi bliver dog ikke helt snydt, for de prøver i stedet en ny en af slagsen. Det oplyser Coca Cola i en pressemeddelelse.

Coca Cola har brugt julemanden i deres reklamer i 100 år og i de sidste 25 år, har den ikoniske reklamefilm været at finde på skærmen.

Hvis du lige skal have genopfrisket hvordan reklamen plejer at være - eller blot ønsker at komme i julestemning, så kan du gense Coca Colas julereklame her:

 

Men hvad kommer der så?

I år er det en helt anden slags reklamefilm, som skal byde julen velkommen. Filmen er instrueret af den Oscar-vindende instruktør, Taika Waititi, der blandt andet står bag film som Thor: Ragnarok og JoJo Rabbit.

“Filmen handler om nærvær, og budskabet er, at du skal give den gave, kun du kan give: Dig selv. Dette år har været vanskeligt for mange, og julen vil have særlig stor betydning. Vi synes derfor, at det var passende at genbesøge vores univers og gøre vores julereklame endnu mere relevant,” siger Marie Ørsted, der er Senior Brand Manager for Coca-Cola i Danmark ifølge pressemeddelelsen.

Du vil kunne se den nye reklame i fjernsynet fra på mandag, men hvis du allerede er nysgerrig, kan du se den lige her:

Coca-Cola Christmas Commercial 2020

 

 

 

Læs også