Coop fjerner kødbakkerne: Nu har Salling Group taget stilling

Af: Lucas Andreas

|

31/05/2024

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Salling Group kommer med klar udmelding.

Lige nu læser andre også

Fra uge 34 vil kunder i Coop-butikker som Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount opleve en ændring i måden, de køber hakket oksekød på.

Dagligvaregiganten har besluttet at erstatte de traditionelle kødbakker med plastikposer, hvilket har vakt stor opmærksomhed i detailhandelsbranchen.

Salling Group, der driver Føtex, Bilka og Netto, har nu også kommenteret på Coops beslutning.

Det skriver B.T.

Salling Group er kendt for at være en af Coops største konkurrenter, og de deler Coops ambitioner om at reducere plastforbruget. "Vi har stort fokus på brugen af plastmaterialer og bifalder initiativer, som kan reducere mængden og brugen af plast," udtaler Jacob Krogsgaard Nielsen, pressechef i Salling Group.

På trods af deres fælles mål om at minimere plastikforbruget, vælger Salling Group at gå en anden vej end Coop.

Ifølge Jacob Krogsgaard Nielsen har Salling Group ingen planer om at indføre plastposer til kød. "Vi følger naturligvis udviklingen samt kundernes ønsker og tilbagemeldinger tæt, men for nuværende har vi ikke kød i plastposer på vej," siger han.

Vil reducere mængden af plastikaffald

Coops skifte til plastikposer er en del af deres bredere strategi for bæredygtighed og miljøvenlighed. Ændringen sigter mod at reducere mængden af plastikaffald, som dagligvarekæden genererer, og at tilpasse sig de stigende miljøbevidste krav fra forbrugerne.

Ved at fjerne kødbakkerne håber Coop at mindske plastikforbruget betydeligt.

Salling Group understreger dog, at de fortsat vil overvåge markedet og lytte til deres kunders ønsker, før de foretager lignende ændringer. De er dog positive overfor enhver indsats, der kan bidrage til at reducere plastikforbruget i dagligvaresektoren.

Anbefalet til dig