Coops teknologiselskab, Lobyco, skal tale på verdens største detailhandelskonference, NRF 2022, i New York City.
16. januar vil selskabets adm. direktør Jan Madsen i Javits Center på Manhattan fortælle om den digitale transformation, som Coop i Danmark har været igennem samt dele ud af Lobycos internationale erfaringer med digitale loyalitetsprogrammer. Centralt her er udviklingen af Coop appen, der er blevet den digitale kommunikationskanal mellem virksomheden og dens 1,9 million medlemmer samt øvrige kunder.
Det oplyser Coop i en pressemeddelelse.
”Digital transformation handler ofte om e-handel, men en McKinsey-undersøgelse viser at 2/3 af alle amerikanere er utilfredse med de loyalitetsprogrammer, de er medlemmer af. Med det rette program og digitale værktøjer kan loyaliteten øges betydeligt. Det har vi vist i Danmark, og det har siden skabt den store interesse fra kæder fra hele verden. Og nu oplever vi kolossal interesse efter den ”vindende formel”, udtaler Jan Madsen.
Lobyco blev stiftet 1. september 2020 og har siden indgået aftaler med dagligvarekæder i fem europæiske lande.
Amerikanske kæder har samme udfordringer
Jan Madsen ser interessen som udtryk for, at mange amerikanske kæder i dag står med samme udfordring, som Coop gjorde i Danmark for få år siden: Hvordan skaber vi kontakt og loyalitet gennem digitale kanaler?
Lobyco beskæftiger i dag godt 150 medarbejdere i Danmark, Rumænien og Ukraine.
Coop Appen, der har skabt international genlyd, er kåret til Danmarks bedste, indeholder en lang række fordele for brugerne. Med Coop Appen kan kunderne bl.a.:
- Få personlige relevante tilbud på dagligvarer
- Bestille varer fra Coop.dk MAD leveret direkte til døren over hele Danmark
- Gå uden om kassekøen i Coops butikker med Scan & Betal
- Vinde og modtage præmier og gaver
- Følge CO2 aftrykket af deres indkøb via klimaknappen
- Indsætte penge på en Prime-konto og få bonus og streaming fordele
Flere af disse services er desuden udviklet til Lobycos internationale kunder som samlede apps eller tilføjelser til eksisterende.