Den sociale netværksgigant lukker sin Facebook Live-shoppingplatform fra oktober.
I næsten to år, har virksomheder og individuelle sælgere været i stand til, at være vært for live streams.
I modsætning til sædvanlige Facebook Live videoer kan brugerne oprette produktafspilningslister og tagge produkter.
Men fra den 1. Oktober og fremefter vil det ikke længere være muligt at starte eller planlægge en live shopping begivenhed.
Facebook siger, at de skrotter ideen, for at fokusere på sine Reels-videoer i stedet.
Mark Zuckerbergs Meta tech-imperium har skubbet Reels rigtig hårdt på tværs af Facebook og Instagram på det seneste, da de forsøger at holde trit med TikTok.
“Da forbrugernes seeradfærd skifter til kortformet video, skifter vi vores fokus til Reels på Facebook og Instagram, Metas kortformede videoprodukt,” sagde firmaet.
Den vigtigste Facebook Live vil leve videre, så folk kan benytte sig af det i stedet.
De vil bare ikke have de ekstra shopping relaterede funktioner tilgængelige længere.
“Hvis du vil nå ud til og engagere folk gennem video, kan du prøve at eksperimentere med Reels og reel-annoncer på Facebook og Instagram,” opfordrer de facebook brugerne til.
“Du kan også tagge produkter i reels på Instagram, for at muliggøre dybere opdagelse og overvejelse.”
“Hvis du har en butik med betaling og vil være vært for live shopping begivenheder på Instagram, kan du konfigurere live shopping på Instagram.”
Rivalen TikTok opgav for nylig en lignende Shop-idé af sig selv, på grund af dårlig ydeevne. Det skriver The Sun.