Mange danskere har deres helt klare favoritter, når det kommer til dagligvarebutikker, hvad end det er Rema 1000, Netto eller Discount365.
Der er mange at vælge mellem, og der er ingen tvivl om, at der er hård konkurrence om at vinde forbrugernes gunst.
Hos Dagrofa er der dog en klar plan for, hvem der i fremtiden skal være danskernes dagligvarefavorit.
Dagrofa har netop introduceret en ny treårig vækststrategi ”Gro’27 – vækst på vores måde” med målet om at styrke sin position inden for detail, foodservice og logistik.
Det oplyser Dagrofa i en pressemeddelelse.
Vækststrategien tæller blandt andet omsætningsmål, men særligt nævneværdigt er det, at Dagrofa har planer om at gøre MENY til "Danmarks stærkeste Dagligvarebrand.
Planen indebærer en investering på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år.
Investeringen er +30 procent højere end i den forrige strategiperiode, og den inkluderer både etablering af nye butikker, modernisering af eksisterende butikker og en massiv opgradering af organisationens logistik-setup fx igennem automatisering.
Målsætninger i Gro’27:
Vil øge markedsandele og vækste hurtigere end markedet i detail og foodservice
Driftsindtjeningen skal nå over +600 mio. kr. i 2027
MENY skal være Danmarks stærkeste dagligvarebrand
Dagrofa Foodservice skal vinde +2.000 flere restaurationskunder
Vil opfattes af danskerne som bedst på økologi, det lokale og danske kvalitetsvarer
Skabe mere indtjening til de selvstændige købmænd
Flere butikker og modernisering af eksisterende butikker
Vil have Danmarks mest innovative og nemme måltidsløsninger
Aarstiderne skal være kommerciel løftestang i både detail og foodservice