DanCenter får kritik: Udlejede sommerhus med blod, afføring og koldt vand til to familier

Af: Thea Andersen

|

27/07/2023

Nyheder
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
To norske familier raser over forfærdelige forhold i udlejet sommerhus.

Lige nu læser andre også

Sommerferien er normalt en tid for afslapning og glæde, men for to norske familier på elleve personer blev det en frygtelig start, da de lørdag ankom til deres lejede sommerhus i Rødby.

36-årige Elen Møller beskriver chokeret det syn, der mødte dem ved ankomsten: et utroligt muggent og snavset sommerhus, hvor der endda var afføring og blod på toilettet.

Det skriver norske DinSide.

Familiernes ferieplaner havde været på tegnebrættet siden sidste år, og de havde set frem til en skøn ferie i Danmark. Desværre er den blevet langt fra, som de havde håbet.

"Alt, hvad der kan være snavset i et hus, er snavset. Badeværelset, køkkenet, klistret gulv og ødelagt inventar er beskidt. Du vil egentlig ikke starte din ferie med vask, men det har vi faktisk ikke mulighed for. Vi har taget børnene med i et badeland for at gå i bad," fortæller en frustreret Elen Møller til DinSide.

Foto: Privat

Desuden virkede vandvarmen heller ikke, hvilket betød, at familierne ikke kunne tage varme brusebade.

Efter at have oplevet de forfærdelige forhold, kontaktede familierne udlejningsfirmaet DanCenter straks for at få hjælp til at løse problemerne. De sendte en mail ved ankomsten, men modtog ingen respons.

Dernæst henvendte de sig personligt til DanCenter-kontoret på Lolland, men der var ingen hjælp at få.

"Der stod på døren, at kontoret er lukket til fredag, og vi har heller ikke fået svar på telefon eller mail. Skal vi ikke gå i bad til fredag? Det er virkelig ubehageligt, og vi har fået et meget dårligt indtryk. Det havde været anderledes, hvis vi havde bestilt campingferie, men vi har betalt meget for et feriehus på 130 kvadratmeter," udtaler Elen Møller med frustration i stemmen.

Foto: Privat

Norske DinSide tog kontakt til DanCenter for at konfrontere dem med familiernes kritik, men indtil videre er der ikke kommet noget svar fra udlejningsfirmaet.

Efter det første interview med DinSide skete der endelig fremskridt for familierne. DanCenter sendte folk ud for at fikse varmtvandsbeholderen og gøre huset rent. Selvom familierne er glade for, at der endelig blev taget affære, er de utilfredse med den langsomme respons, der tog hele fire dage.

Foto: Privat

Anbefalet til dig