Dansk bank udsender advarsel til kunder: 'Vi ser en stor stigning'

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
En dansk bank har udsendt en advarsel til deres kunder, da de har set en stor stigning i forsøg på svindel.

Lige nu læser andre også

Der vil desværre altid være folk, der forsøger at lukrere på andre, ved at snyde dem. Og disse svindlere bliver hele tiden mere sofistikerede og kreative, hvorfor det kan være svært at gennemskue deres svindel.

Nu har den danske bank Spar Nord udsendt en advarsel til deres kunder, da de har registreret, at der på det seneste har været en stor stigning i forsøg på svindel.

"Vi ser en stor stigning i forsøg på svindel," lyder det fra banken i deres besked.

Desuden har de også vedlagt en række gode råd, som de anbefaler deres kunder at tage til sig. Blandt andet slår de fast, at det ikke nødvendigvis er et tegn på troværdighed, at der bliver ringet fra det korrekte telefonnummer.

I dag er det nemlig muligt for svindlere at få det til at ligne, at de ringer fra et nummer, der tilhører f.eks. Spar Nord.

Hertil lyder det fra banken, at man aldrig må lave en overførsel, som man bliver instrueret i at lave via telefonen. Det ville en bankansat aldrig bede dig om at gøre, hvorfor du ikke skal hoppe på det.

Ydermere bliver det også understreget, at du aldrig må udlevere din MitID-oplysninger. Hvis en svindler først har fået adgang til disse oplysninger, er der en risiko for, at de kan bruge dem til at stjæle dine penge. Det samme gør sig i øvrigt gældende for dine kortoplysninger.

"Bliver du kontaktet og bedt om at udlevere MitID eller kortoplysninger via telefonen, så afbryd straks samtalen og kontakt os," lyder det også fra Spar Nord ifølge B.T.

De understreger også, at ovenstående også gør sig gældende, selvom vedkommende i telefonen udgiver sig for at være fra Spar Nord.

Anbefalet til dig