Danske Bank udsender advarsel til samtlige kunder: Bør ikke ignoreres

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Danske bank har 3,7 millioner kunder fordelt over flere lande.

Lige nu læser andre også

Danske Banks kunder gør klogt i at spidse ører.

Sagen er den, at banken har udsendt en advarsel via den populære app 'Mit digitale forsvar', som man bestemt ikke bør ignorere.

Grunden til at banken netop har udsendt en advarsel skyldes, at der er svindlere på spil. Svindlere udgiver sig for at være en medarbejder fra Danske Bank, og på den måde forsøger de at franarre sig oplysninger, som kan give dem adgang til din bankkonto.

Danske Bank skriver i advarslen, at man aldrig skal tage en forhastet beslutning, hvis personen i den anden ende af røret spørger ind til dine oplysninger. De tilføjer, at de aldrig ville spørge dig om disse følsomme oplysninger over telefonen.

Du kan læse hele advarslen herunder.

"Svindlere udgiver sig for at være en medarbejder fra Danske Bank, og forsøger at franarre dig personfølsomme oplysninger og koder over telefonen.

Mange oplever, at svindlerne ringer for at fortælle, at man er ved at blive svindlet, for at få dig til at handle hurtigt ved at oplyse personfølsomme oplysninger, dele koder til fx MitID eller overføre et større beløb til hvad de kalder en 'sikker konto', men som viser sig at være svindlerens konto.

Hvis du modtager et opkald, som beder dig foretage forhastede beslutninger eller beder dig dele koder til fx MitID, skal du straks afslutte opkaldet - dette er indikationer på svindel.

Husk altid, din bank, politiet eller andre myndigheder ALDRIG beder dig overføre penge til en anden konto, godkende transaktioner eller dele koder til MitID.

Besøg vores ’Be Safe’ side og find tips til at beskytte dig selv mod forskellige former for svindel."

Anbefalet til dig