Den bitre rivalisering mellem elektronikgiganterne Power og Elgiganten tager en ny drejning, efter politiet har valgt at lukke sagen og overdrage den til Forbrugerombudsmanden.
Konflikten startede i efteråret, da Power politianmeldte Elgiganten for påstået snyd med førpriser.
Fejlmargin skabte debat
Ifølge Power havde Elgiganten i op til 134 ud af 298 tilbud brudt reglerne for prismarkedsføring ved enten at bruge falske førpriser eller undlade at oplyse dem helt.
Powers direktør, Jesper Boysen, beskrev situationen som en "vanvittig fejlmargin" og kritiserede konkurrentens kampagner.
Men nu har Københavns Politi vurderet, at sagen omhandler mulige brud på markedsføringsloven, og har derfor overdraget den til Forbrugerombudsmanden.
Reaktioner fra begge parter
Power har valgt ikke at kommentere yderligere på sagen på nuværende tidspunkt.
Elgiganten derimod forholder sig roligt og udtaler, at de fortsat mener at have informeret kunderne korrekt om besparelser i henhold til gældende regler.
Forbrugerombudsmandens behandling af sagen kan potentielt få betydning for fremtidige kampagner og prissætning i detailbranchen, hvor gennemsigtighed og troværdighed spiller en central rolle.